Honda/Aries Power Equipment - Nowy walizkowy agregat prądotwórczy EU 22i
Firma Aries Power Equipment, generalny dystrybutor na naszym rynku sprzętu marki Honda, wprowadziła nowy walizkowy agregat prądotwórczy EU 22i. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom agregat umożliwia zasilanie także najnowszych elektronarzędzi ze sterowaniem elektronicznym, a nawet komputerów i innych urządzeń wrażliwych na jakość prądu.
Przenośny agregat EU 22i jest udoskonalonym następcą wyjątkowo udanego, cenionego przez użytkowników modelu EU 20i, królującego na rynkach od ponad 17 lat, będącego hitem sprzedaży również w Polsce. Wprowadzone modyfikacje nie wpłynęły praktycznie na zmianę masy nowego urządzenia (21,1 kg), rozmiarów (dł./szer./wys. - 509/290/425 mm), emisji hałasu (LWA - 90 dB) i spalin oraz stopnia ochrony (IP23) w stosunku do EU 20i.
Czysty prąd
Agregat EU 22i ma mocniejszy czterosuwowy silnik Honda GXR120 o większej pojemności (121 cm³), osiągający maksymalnie 2,8 kW, a także zmodyfikowaną prądnicę, w której zastosowano cieńsze magnesy oraz większą liczbę uzwojeń w cewkach. Dzięki temu model EU 22i oferuje znamionową moc elektryczną 1,9 kW i maksymalną 2,2 kW, czyli o 0,2 kW wyższą niż EU 20i.
Podobnie jak wszystkie agregaty serii EU, nowy EU 22i zapewnia przy tym wyjątkowo „czysty” prąd wysokiej jakości, bezpieczny dla wszystkich odbiorników. To głównie zasługa zaawansowanego inwerterowego układu stabilizacji napięcia i częstotliwości, opartego na przetwornicy AC-DC-AC (prąd zmienny-stały-zmienny). Jest to najszybciej działający układ stabilizacji, dzięki czemu prąd ma zawsze znamionowe wartości napięcia i częstotliwości, bez względu na wahania obciążenia. Poza tym nowy inwerter pracuje niezależnie od obrotów silnika i zwiększa o 10% wydajność agregatu w porównaniu do modelu EU 20i. Agregat EU 22i wyróżnia także niskie zużycie paliwa, zapewniające do 230 min pracy na jednym zbiorniku (3,6 l), a w trybie ekonomicznym nawet 7-8 h.
Łatwa obsługa
Agregat ma 2 gniazda 230 V/16 A i jedno 12 V/8,3A prądu stałego, gniazdo uziemiające oraz gniazda autosynchronizacji, umożliwiające równoległe połączenie dwóch jednostek EU 22i w celu podwojenia mocy wyjściowej do maks. 4,4 kW. Panel przedni mieści ponadto przełącznik trybu Eco, wszystkie kontrolki (oleju, pracy agregatu, błędu trybu) i bezpieczniki.
Urządzenie wyróżniają rozwiązania podnoszące komfort obsługi, takie jak powiększony wlew oleju, stalowa osłona ochronna w miejscu wyprowadzenia linki rozruchowej (wymagającej teraz użycia mniejszej siły) czy całkowicie nowy zawór paliwa. Jego pokrętło ma 3 położenia - oprócz pozycji roboczej (otwarty) jest również pozycja szybkiego wyłączania (natychmiastowe odcięcie dopływu paliwa do silnika) oraz pozycja kończenia pracy. W tym położeniu również zamykany jest dopływ paliwa, ale do gaźnika, z którego jest ono wypalane, co powoduje zgaśnięcie silnika. Nowy przełącznik pozwala zatem uniknąć częstego błędu, gdy po skończonej pracy w gaźniku pozostaje na dłużej paliwo, tracące z czasem swoje właściwości, w którym wytrąca się osad zatykający dysze gaźnika oraz utrudniający późniejszy rozruch.
SS
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów: