[ATB] Technika

Honda - Energia elektryczna pod ręką

Data publikacji:

Agregat prądotwórczy, to urządzenie niezastąpione w wielu sytuacjach. Duże doświadczenie w produkcji tego typu urządzeń ma Honda. Wśród wielu zróżnicowanych konstrukcji produkowanych przez Japończyków jest kilka, które stale cieszą się dużą popularnością.

Trudno wyobrazić sobie prace budowlane czy remontowo-budowlane bez agregatu prądotwórczego. Trudno również o lepsze, niezależne źródło energii elektrycznej, gdy wskutek burz czy wichur awarii ulega główna sieć energetyczna. Agregat tego typu sprawdzi się także na kempingu, w domku letniskowym oraz wszędzie tam, gdzie potrzebne mogą być elektronarzędzia czy oświetlenie. Pokaźną ofertę urządzeń tego typu ma Honda. Obejmuje ona zarówno agregaty z silnikami benzynowymi, jak i te napędzane dieselem. W ofercie są modele jednofazowe, jak i trójfazowe oddające do dyspozycji użytkownika wysokiej jakości prąd wyjściowy o zróżnicowanej mocy. Masa, funkcjonalność oraz konkretne rozwiązania stosowane w poszczególnych modelach zostały zaprojektowane tak, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie możliwie największej grupy użytkowników. Są jednak w ofercie takie konstrukcje, które cieszą się większym zainteresowaniem niż inne.

EA3000 AVR

Honda EA3000 AVR to cieszący się stosunkowo dużą popularnością jednofazowy agregat prądotwórczy. Prądnica współpracuje tutaj z silnikiem Honda GX200 VSD o mocy ok. 5,5 KM. Maksymalna moc generowanego prądu to 3 kW (moc nominalna 2,8 kW). Prądnica wyposażona jest w dwa gniazda 16 A 230 V oraz wyłącznik przeciążeniowy. Ten model agregatu jest wykorzystywany często w sytuacjach, gdy zasilane odbiorniki wymagają dodatkowej stabilizacji napięcia. A tą gwarantuje system AVR, czyli automatyczny system kontroli napięcia i częstotliwości. Model ten wyposażono w 3,3-litrowy zbiornik paliwowy. Pozwala on na nieprzerwaną pracę urządzenia do ok. 2 godzin. Jest to agregat o klasycznej konstrukcji, gdzie silnik i prądnica umieszczone są w spawanej stalowej ramie. Rama pełni funkcje ochronne, ale również ułatwia przenoszenie. Choć tak czy inaczej, to raczej zadanie dla dwóch osób (masa 41 kg).

EM30

Honda EM30 to również agregat obudowany stalową ramą. To także maszyna generująca maksymalnie 3 kW (moc nominalna 2,6 kW). Moc zamontowanego w niej silnika GX200 to 5,5 KM. Podobnie jak w wyżej opisanym modelu, tak i tutaj poziom hałasu wynosi 96 dB. Są jednak między konstrukcjami różnice, które dla profesjonalistów mogą mieć kluczowe znaczenie. Po pierwsze model EM30 wyposażono w niemal 3-krotnie większy zbiornika paliwa. Według zapewnień producenta 9,7-litrowy tank pozwala na pracę urządzenia do 6 godzin. Oprócz tego zastosowano tzw. v-amortyzatory, czyli gumowe elementy ustawione pod kątem 45 stopni, odpowiedzialne za tłumienie drgań. Pozwalają one na optymalne rozłożenie masa silnika i prądnicy zmniejszając tym samym ryzyko zerwania amortyzatorów podczas pracy w trudnych warunkach czy transportu. Tutaj trzeba zaznaczyć, że masa urządzenia jest 9 kg mniejsza niż EA3000 AVR.
Za stabilizację napięcia odpowiada cyklokonwerter. Agregat Hondy EM30 wyposażony jest w dwa gniazda 16 A 230 V oraz jedno gniazdo prądu stałego 12 V 12 A.

EC3600

Jednak w niektórych sytuacjach 3 kW to za mało. Wówczas Honda proponuje model EC3600, który jest ponoć najlepiej sprawdzonym agregatem Hondy na różnego rodzaju placach budowy. Urządzenie wyposażone jest w 8-konny silnik GX270 oraz prądnicę wytwarzającą prąd o mocy maksymalnej 3,6 kW (moc nominalna 3,4 kW). 5,3-litrowy zbiornik paliwa umożliwia nieprzerwaną pracę bez tankowania przez maksymalnie 3 godziny. Agregat ten ma większe możliwości niż wcześniej wspomniane konstrukcje, a co za tym idzie jest cięższy (58 kg) i nieco głośniejszy. Wyposażony jest w dwa gniazda prądu zmiennego, v-amortyzatory oraz przeciążeniowy wyłącznik termiczny prądnicy. W ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest licznik motogodzin i zestaw transportowy.

EG3600 CL

Prądnica w modelu EG3600 CL również wytwarza prąd o mocy maksymalnej 3,6 kW (moc nominalna 3,2 kW). Jednak w tym wypadku producent zastosował bardzo duży zbiornik paliwa mieszczący aż 24 l płynu. Dzięki temu EG3600 CL może pracować bez tankowania aż 12 godzin. Zatem jedno tankowanie powinno wystarczyć na cały jeden dzień pracy. Sercem tego urządzenia jest również 8-konny silnik GX270 wyróżniający się niską emisją spalin. Za stabilny, wysokiej jakości prąd odpowiada automatyczny, cyfrowy regulator napięcia D-AVR. Oprócz tego model ten wyposażono w v-amortyzatory, wskaźnik poziomu paliwa, dwa gniazda 230 V 16 A oraz jedno gniazdo 230 V 32A. 
bk
foto firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.