Hyster - Mocne, trwałe, niezawodne
Czołowy producent wózków widłowych wprowadza nowa serię wózków spalinowych XT o udźwigu 2 i 3 ton, przeznaczonych do zastosowań w logistyce, dystrybucji, przemyśle i w innych sektorach. Mocne i trwałe wózki Hyster H2.0XT/H3.0XT, które zastąpią poprzednią serię CT, wyróżnia lepsza stabilność i ergonomia prowadzenia oraz wysoka bezawaryjność i obniżone koszty eksploatacji. W ofercie będą wózki wyposażone zarówno w silniki wysokoprężne, jak i w jednostki zasilane gazem lub dwupaliwowe benzynowo-gazowe.
Producent nowych wózków wiąże z ich wprowadzeniem na rynek duże nadzieje. – Seria XT nadaje się idealnie do większości codziennych zastosowań i spodziewamy się, że szerokie zainteresowanie tymi maszynami uczyni z nich jedne z częściej wybieranych modeli. Uzupełnienie naszej oferty o wózki XT sprawiło, że klienci zyskali większą możliwość wyboru wózka odpowiadającego ich potrzebom i zdolnościom finansowym – uważa Karen Calver z firmy Hyster, dyrektor ds. strategii produktu w Europie.
Dobrze dostosowane
Do budowy wózków z serii XT zastosowano sprawdzone, wysokiej jakości podzespoły Hyster, zapewniające wydajność, niezawodność i długą żywotność. Maszyny wyposażono w trwałe silniki przemysłowe Yanmar i PSI, gwarantujące niskie koszty użytkowania, w szacowanym na ponad 10 tys. godzin cyklu eksploatacji. Zaletą silników wysokoprężnych Yanmar są super szybkie świece żarowe, umożliwiające błyskawiczny rozruch silnika nawet w niskich temperaturach, a także zaawansowany system wtrysku bazujący na temperaturze wody chłodzącej, co zapewnia niższą emisję substancji szkodliwych. Z kolei w modelach z silnikami PSI 2.4 l zasilanymi gazem (LPG) dostępne są dwa tryby pracy - HiP, gwarantujący maksymalną wydajność, oraz ECO-eLo, zapewniający niskie zużycie paliwa. Szybkie przemieszczanie ładunków i krótkie czasy podnoszenia umożliwiają wydajne układy jazdy i hydrauliczny, a precyzję umieszczania ładunku na wysokości - wyróżniające się dużą sztywnością i żywotnością maszty.
Ważną zaletą wózków XT jest możliwość ich fabrycznego dostosowania do konkretnych zadań. Dostępne opcje obejmują m.in. ogranicznik prędkości jazdy, nie mający wpływu na przyspieszenie wózka czy prędkość podnoszenia, uchwyt jazdy wstecznej, światła robocze, światło ostrzegawcze, systemy telemetryczne, pozycjoner wideł ze zintegrowanym przesuwem bocznym, zapewniającym precyzyjne układanie ładunku bez straty wydajności. Możliwość współpracy z osprzętem dodatkowym, np. z chwytakami, stwarza opcjonalna czwarta funkcja hydrauliczna z blokadą. W ofercie jest także pełna gama kabin, które mogą być w łatwy sposób instalowane i demontowane również na już użytkowanych wózkach.
Komfort i ergonomia
Dobre wygłuszenie silnika zapewnia niski poziom hałasu w strefie roboczej, a jego całkowite odizolowanie od ramy i osi sprawia, że obniżone zostały także drgania, dodatkowo tłumione przez fotel z pełną amortyzacją, który można dostosować do wzrostu i masy operatora. Wsiadanie i wysiadanie ułatwia niski stopień o dużej powierzchni, a pracę wózkiem - ergonomiczny rozkład elementów sterujących.
W wózkach serii XT przebieg między przeglądami wynosi 500 mth, a bieżąca konserwacja jest prosta i zajmuje mniej czasu, dzięki dobremu dostępowi do podzespołów i elementów wymagających okresowej obsługi. Serwisowanie ułatwia także pełna dostępność części zamiennych oraz uproszczony układ przewodów, hydrauliki i filtrów. Do zmniejszenia wymagań konserwacyjnych i obniżenia kosztów eksploatacji przyczyniają się także zastosowane solidne części i podzespoły, w tym wysokiej jakości system filtracyjny, trwałe pakiety sprzęgieł, zabezpieczone złącza elektryczne czy zapobiegające wyciekom uszczelniacze O-ring w układzie napędowym i hydraulice.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów: