Z początkiem kwietnia do życia powołana została nowa firma Hyundai Construction Equipment Co Ltd., która została wydzielona ze struktur Hyundai Heavy Industries. Oferta maszyn budowlanych Hyundai będzie rozwijana pod skrzydłami nowego przedsiębiorstwa.
W ubiegłym roku zarząd przedsiębiorstwa Hyundai Heavy Industries podjął decyzję o wprowadzeniu planu restrukturyzacji firmy. Jednym z elementów przebudowy było podzielenie HHI na sześć oddzielnych firm skoncentrowanych wokół odrębnych działalności. W ramach struktury Hyundai Heavy Industries pozostaną oddziały zajmujące się przemysłem stoczniowym, morskim, a także produkcją silników i maszyn. Uruchomiona 1 kwietnia 2017 roku Hyundai Construction Equipment Co Ltd. jest w pełni niezależną firmą, w ramach której prowadzona będzie produkcja i sprzedaż maszyn budowlanych oraz wózków widłowych. Takie rozwiązanie ma sprzyjać szybszemu rozwijaniu gałęzi budowlanej Hyundai pozwalając na ustalenie oddzielnej strategii niezależnie od struktur Hyundai Heavy Industries. Nowa firma przejmie wszystkie obowiązki europejskiego oddziału HHI. Jednak jeszcze w tym roku nazwa firmy zostanie ponownie zmieniona, na docelową Hyundai Construction Equipment Europe. Efektem zaistniałych zmian będzie przeniesienie kwatery głównej firmy. Nastąpi to w drugiej połowie 2017 roku. Nowa siedziba będzie zlokalizowana niedaleko miejscowości Tessenderlo w Belgii. Obecnie powstaje tam centrala Hyundai Construction Equipment Co Ltd. Wszystkie zabudowania powstają w ramach inwestycji wartej 30 mln euro mającej na celu zwiększenie sprzedaży produktów Hyundai w Europie. Na powierzchni 81 000 m2 powstanie główna siedziba Hyundai Construction Equipment Europe z powierzchniami biurowymi oraz magazynem. Zaplanowano również miejsce na poligon testowy, hale wystawową oraz miejsce na efektowną ekspozycję statyczną. Restrukturyzacja marki nie wpłynie negatywnie na rdzeń jej działalności. W 2017 roku Hyundai koncentruje się na rynku minikoparek oraz ładowarek kołowych. W dziedzinie wózków widłowych Koreańczycy położą nacisk na ofertę ciężkich wózków spalinowych zasilanych silnikami diesela oraz sprzęt magazynowy. Hyundai przewiduje również zwiększenie wysiłków w rozwój oferty części zamiennych. Dotyczy to zarówno obszaru maszyn budowlanych, jak i wózków widłowych. Planowane jest także zwiększenie sieci dilerskiej i poszerzenie gamy oferowanych produktów. Podobne wydzielenie działki budowlanej z Hyundai Heavy Industries będzie miało miejsce również w Stanach Zjednoczonych, w Indiach i Afryce.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę