Oferta produktowa firmy SaMASZ – drugiego największego producenta maszyn rolniczych w Polsce -obejmuje obecnie 300 modeli maszyn dystrybuowanych przez sieć partnerów handlowych na wszystkich kontynentach. Eksport stanowi zwykle 60-70% całkowitej sprzedaży (2022 r. – 65% produkcji), a stopniowo rośnie znaczenie takich rynków, jak np. Ameryka Północna.
Karol Wdziękoński, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy SaMASZ.
W USA i Kanadzie, przez spółkę zależną SaMASZ North America, od 2015 r. sprzedaż maszyn wyniosła 4 tys. sztuk o wartości 30 mln USD. To jeden z wielu rynków, które przyczyniły się do wzrostu obrotów firmy SaMASZ. Od 2018 do 2022 wzrosły one o 122%.
Co ważne, SaMASZ kładzie również duży nacisk na promocję. W 2022 roku wziął udział w ponad 100 wystawach na całym świecie. Wydatki na marketing w 2022 r. wyniosły 4,4 mln zł, a w 2023 wzrosną do 6,2 mln zł.
– Nasza aktywność i inwestycje nie zwalniają tempa pomimo trudnych czasów dla rolnictwa, jakie mamy obecnie. Łatwo nie mają ani rolnicy, ani dealerzy, ani wielu producentów maszyn rolniczych. W tej sytuacji przytoczę cytat kierowcy wyścigowego Ayrtona Senna „nie da się wyprzedzić piętnastu kierowców, kiedy świeci słońce, natomiast da się, kiedy pada deszcz”. Nieustanny rozwój firmy SaMASZ bez oglądania się na sytuację w branży, pozwala nam nie tylko dotrzymywać kroku zachodniej konkurencji na rynkach całego świata, ale i myśleć o jej wyprzedzaniu – twierdzi Karol Wdziękoński, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy SaMASZ.
Rynek ciężkiej prefabrykacji betonowej urośnie
SaMASZ. Nowa hala magazynowo-laserowa
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę