W 2023 roku GDDKiA ogłosiła przetargi dla 42 odcinków o łącznej długości 530,6 km. Są to 33 zadania z RPBDK o łącznej długości 458,6 km, dziewięć obwodnic z PB100 o łącznej długości 72 km.
Na etapie badania i oceny ofert są 23 zadania o łącznej długości ok. 310 km. Są to: cztery odcinki S11 między Kępnem a Olesnem i kolejny Oborniki – Poznań, osiem odcinków S10 pomiędzy Szczecinem i Piłą, dwa odcinki S12 od granicy województw łódzkiego i świętokrzyskiego do Wieniawy, S8 Ząbkowice Śląskie – Bardo, S16 odcinek między Knyszynem a Krynicami, kolejne trzy dotyczą S17 między Piaskami a Zamościem, jeden na S19 od Jawornika do Lutczy, a pozostałe to obwodnice Głogowa (DK12) i Sanoka (DK28) i Szwecji (DK22).
Po wyborze najkorzystniejszej oferty jest następne dziewięć odcinków o łącznej długości 127 km. A są to: dwa odcinki S16 od Olsztyna do Biskupca, kolejne cztery dotyczą S19 – trzy na Podlasiu między Sokółką a Dobrzyniewem i jeden na podkarpaciu od Lutczy do Domaradza, S74 od Cedzyny do Łagowa oraz obwodnice Krosna Odrzańskiego na DK29 i Szwecji na DK22.
Na oferty cenowe Dyrekcja czeka dla 10 odcinków o łącznej długości ok. 69 km. Dwa na S8 Łagiewniki – Niemcza oraz Niemcza – Ząbkowice Śląskie, a pozostałe osiem to obwodnice: część obw. Poręby i Zawiercia (DK78), obwodnice Kamienia i Sępólna Krajeńskiego (DK25), Białobrzegów (DK8), Kroczyc (DK78) i Rusinowa (DK22) oraz Wałcza (DK22) i Stargardu (DK20). Ostatnie postępowanie w toku, które jest projektem pilotażowym przeznaczonym do realizacji z wykorzystaniem metodyki BIM dotyczy obwodnicy Zatora w ciągu DK28.
Od 1 stycznia 2023 r. GDDKiA podpisała 16 umów na realizację dróg o łącznej długości 216 km i wartości ok. 8,6 mld zł. Z tego 13 umów to zadania z RPBDK o łącznej długości 194 km i wartości 8,2 mld zł, trzy dotyczą obwodnic z PB100 o długości 21,9 km i wartości blisko 400 mln zł.
Wydatki inwestycyjne GDDKiA na koniec listopada 2023 r. wyniosły niecałe 14 mld zł (lub ponad 13,9 mld zł). Jest to ponad 11 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Jest to drugi, po rekordowym 2020 r., najwyższy wynik w ostatnich sześciu latach. Prognozowane wykonanie na koniec 2023 r. wyniesie około 15 mld zł.
Elektryfikacja maszyn budowlanych według Komatsu
Duży zasięg i wysoka stabilność podczas pracy na turbinach wiatrowych
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę