Bogata paleta środków transportu produkowanych przez firmę Joskin, znaną ze sprzętu dla rolników, obejmuje również przyczepy skorupowe przeznaczone dla budownictwa, drogownictwa czy kamieniołomów. Przystosowane do współpracy z ciągnikami rolniczymi wywrotki Trans-KTP wyróżnia bardzo solidna budowa, co plasuje je wśród najmocniejszych i najtrwalszych pojazdów transportowych dla tej branży.
Oferta obejmuje 3 lżejsze modele Trans-KTP 9/45, 11/45 i 15/45 o pojemności 5,1 i 7,6 m³ oraz ładowności odpowiednio 9, 11 i 15 t, a także 4 cięższe - Trans-KTP 17/50, 22/50, 27/55 i 27/65TRM o pojemności 8,6; 10,9; 11,9 i 13,9 m³ oraz ładowności 17, 22 i 27 t (dwa największe). Skrzynie poszczególnych modeli różnią się długością (od 4,5 do 6,5 m) i wysokością (od 0,5 do 0,95 m, bez nadstaw), mają za to taki sam trapezoidalny kształt, ułatwiający rozładunek, a także szerokość - przy krawędzi ścian 2,18 m z przodu i 2,26 m z tyłu, a przy podłodze 1,8 m z przodu i 1,88 m z tyłu. Wywrotki wyróżnia również staranny montaż wszystkich elementów spawem ciągłym oraz trwałe zabezpieczenie antykorozyjne - poprzedzone śrutowaniem lakierowanie epoksydowym podkładem i dwuskładnikową farbą nawierzchniową, wygrzewaną w temperaturze 60°.
Mocne skorupy
Oparte na ramach z grubościennych profili (6, 8 lub 10 mm) przyczepy skorupowe Trans-KTP są produkowane ze stali o dużej wytrzymałości, co pozwoliło zmniejszyć ich masę własną, bez pogorszenia wytrzymałości. Ramy są przy tym wąskie (szerokość tylko 900 mm), co stwarza możliwość zastosowania szerokiego ogumienia, przy zachowaniu szerokości całkowitej 2,55 m. Skrzynie ładunkowe w całości, łącznie z hydrauliczną klapą tylną, są wykonane ze stali Hardox 450, o grubości 4 mm (KTP 9 i 11), 5 mm (KTP 15 i 17) lub 6 mm (KTP 22 i większe). Stal Hardox 450 odznacza się dużą plastycznością, od 3 do 5 razy większą niż tradycyjnej stali, umożliwiającą po odkształceniu powrót do pierwotnej formy, jest także od 2 do 4 razy twardsza, co zapewnia odporność na uderzenia i ścieranie. Poza tym skrzynie powstają tylko z dwóch arkuszy blachy, bez poprzecznego spawu łączącego, co pozwala produkować lekkie wywrotki bez dodatkowych wzmocnień bocznych w ścianach i podłodze. Długi siłownik wywrotu (od 19 do 70 l, zależnie od modelu) z zaworem bezpieczeństwa jest połączony z ramą przegubem o podwójnej osi obrotu oraz usytuowany bliżej dyszla, co zmniejsza naprężenia działające na skrzynię, chroni konstrukcję przed deformacją i zapewnia maksymalną stabilność. W opcji dostępny jest siłownik wywrotu zamocowany do przedniej ściany (zamiast pod skrzynią) oraz własny układ hydrauliczny przyczepy z pompą do zasilania siłownika niezależnie od hydrauliki ciągnika. Wyposażenie dodatkowe uzupełniają m.in. aluminiowe nadstawy (250 i 500 mm), listwa z PCV zabezpieczająca krawędź skrzyni, ocynkowany spoiler przedni skrzyni, system ważenia ładunku (tylko z podwoziem Hydro i hydraulicznym dyszlem), różne systemy przykrycia skrzyni (hydrauliczna osłona sztywna lub siatkowa, plandeki zwijane ręcznie lub hydraulicznie), tylne reflektory robocze, lampa ostrzegawcza.
Solidna podstawa
Wywrotki Trans-KTP 9, 11 i 15 dobrze sprawdzają się głównie w niewielkich robotach ziemnych, nadają się także do prac w parkach i ogrodach czy innych zadań komunalnych, zwłaszcza że są przygotowane do zamocowania dwóch opcjonalnych aluminiowych najazdów, pozwalających na załadunek i transport małej ładowarki czy koparki. Komfort jazdy i bezpieczeństwo zwiększa z resorem poprzecznym (standard). Nie licząc jednoosiowej KTP 9, pozostałe dwie są wyposażone w sprawdzone wózki tandem Joskin Roll-Over z resorami piórowymi, niwelujące nierówności terenu do ±250 mm. Wózki tego typu mają osie zamocowane na końcach piór od góry, a ramę podwozia (punkt obrotu zawieszenia) pośrodku piór od spodu, co zapewnia linię ciągu ułatwiającą przechodzenie przedniej osi nad przeszkodami. Zaprojektowane z myślą o najtrudniejszych pracach wywrotki o ładowności 17, 22 i 27 t mają w standardzie układ jezdny tandem z wózkami Joskin Cross-Over, z punktem obrotu zawieszenia umieszczonym od spodu resorów (jak w Roll-Over), ale także w ten sam sposób zamocowanymi osiami (od spodu), co zapewnia bardzo dobre przyleganie kół do podłoża i ułatwia jazdę w każdych warunkach. W opcji dostępny jest bogaty wybór innych podwozi, w tym m.in. Hydro-Tandem i Hydro-Tridem (tylko KTP 27/65TRM) o równie dużym skoku zawieszenia (do ±250 mm). W tych rozwiązaniach każda oś jest ciągnięta, co ułatwia pokonywanie przeszkód, a indywidualne siłowniki przy kołach pracują po każdej stronie przyczepy w niezależnym układzie zamkniętym. Skutkuje to doskonałą stabilnością boczną, zapobiega kołysaniu wzdłużnemu oraz ogranicza przechył na zakrętach i stokach. W Hydro-Tridem standardem jest podnoszona hydraulicznie pierwsza oś. We wszystkich układach dostępne są osie skrętne, jedna (tandem) lub dwie (1. i 3. w tridem), nadążne lub ze skrętem wymuszanym hydraulicznie.
SS
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę