Kruszarki udarowe R3 oraz R3e produkowane przez Keestrack zostały w ostatnim czasie poddane modyfikacjom. Nowe konstrukcje będzie można zobaczyć podczas targów Intermat.
Największą nowością, którą Keestrack zaprezentuje podczas zbliżającego się Intermatu, będzie nowa odsłona kruszarek udarowych z gąsienicowym układem jezdnym R3 i R3e. Maszyna znana wcześniej jako Destroyer 1011 przeszła facelifting i została zaopatrzona w nowoczesny design. Kruszarka R3 to 30-tonowy model charakteryzujący się kompaktowymi wymiarami operacyjnymi oraz rozmiarami podczas transportu. Producent opisuje swoją konstrukcję jako wysoce mobilne rozwiązanie z szerokim zakresem zastosowań, które sprawdzi się podczas krótkoterminowych realizacji budowlanych, ale również w półstacjonarnej produkcji w średniej wielkości przedsiębiorstwach zajmujących się recyklingiem czy produkcją.
Kruszarka hybrydowa
R3 to kruszarka z tradycyjnym napędem spalinowym, która ma jednak swój hybrydowy odpowiednik o oznaczeniu R3e. Maszyna ta może być napędzana silnikiem Volvo o mocy 317 KM lub jednostką 350-konną. Na pokładzie jest również generator o mocy 300 kVA. Kruszarka napędzana jest silnikami elektrycznymi o mocy 180 lub 216 KM. Wymienne koła pasowe (375/450 mm) można wykorzystać w celu dostosowania charakterystyki pracy kruszarki. Silnik elektryczny o mocy 61 KM z dwiema podłączonymi pompami Load Sensing zapewnia zasilanie wszystkich podzespołów hydraulicznych (napęd, sterowanie kruszarką, zespół podajnik - przesiewacz końcowy, wentylatory chłodzące). Dzięki szerokiemu wykorzystaniu napędów elektrycznych we wszystkich systemach przenośników i urządzeniach peryferyjnych, udało się ograniczyć ilość przewodów hydraulicznych. Przenośnik recyrkulacyjny i opcjonalny separator powietrza wykonany z lekkiego materiału ułatwia produkcję w obiegu zamkniętym. Nadwymiarowe ziarna można opcjonalnie usunąć jako produkt wtórny za pomocą wyjmowanego bocznego przenośnika wyładowczego. Wszystkie inne przenośniki mogą być składane hydraulicznie na czas transportu. Nawet przy pełnym wyposażeniu (w tym belce frezarskiej), w pełni hybrydowy R3e zachowuje masę transportową na poziomie ok. 32 t, czyli jest o ok. 1 tonę cięższy niż konwencjonalna wersja kruszarki.
Wydajny układ
Zarówno w przypadku maszyny z napędem konwencjonalnym, jak modelu hybrydowego, sercem jest wydajna kruszarka udarowa 48 ICR 100-00 z dużym otworem wlotowym 770 x 960 mm, która zapewnia wydajność kruszenia do 250 t na godzinę. Jest to zasługa m.in. zastosowania wytrzymałego rotora o średnicy 1100 mm i masie 3200 kg oraz dużej prędkości wirnika. Specjalnie przystosowane narzędzia do kruszenia, szeroki zakres regulacji dla obu fartuchów uderzeniowych i zaawansowany system przeciążeniowy zapewniają szeroki zakres zastosowań, od recyklingu betonu do produkcji wysokiej jakości ziaren kamienia naturalnego. Warto podkreślić, że zmodernizowana R3e to kolejna maszyna hybrydowa w ofercie Keestrack. W ciągu ostatnich dwóch lat producent zaprezentował kruszarki udarowe Keestrack R5e i R6e, kruszarki szczękowe B3e i B4e oraz kruszarki stożkowe H4e i H6e.
BK
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę