[ATB] Nowości Przyczepy budowlane

Klasyczny model Meiller MHPS44.3-N w odnowionej wersji

Data publikacji:
Klasyczny model Meiller MHPS44.3-N w odnowionej wersji

Trzyosiowa naczepa - wywrotka MHPS44.3-N firmy Meiller to pojazd klasy średniej, który idealnie wpasował się w indywidualne wymagania klientów w transporcie długo- i krótkodystansowym. Jest solidna lecz zoptymalizowana pod względem masy, a jej właściwości jezdne robią wrażenie, zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie. Producent dokonał ostatnio pewnych zmian konstrukcyjnych naczepy, które zaprezentuje po raz pierwszy na targach Bauma 2022 w Monachium.

Naczepa - wywrotka MHPS44.3-N przeznaczona jest do transportu piasku, żwiru i innego urobku, ale doskonale nadaje się również do gruzu skalnego i betonowego. Litera N występująca w  oznaczeniu typu naczepy określa wersję normalną o długości nominalnej 7,6 m, ściany boczne mają wysokość od 1,4 do 1,7 m i pozwalają uzyskać ładowność maksymalną 28 m3.

Trójścienna skrzynia ładunkowa naczepy ma  konstrukcję halfpipe i wykonana jest z odpornej na ścieranie stali Hardox HBW 450. Aby zwiększyć okres eksploatacyjny naczepy, producent dokonał odpowiednich wzmocnień. Największe zużycie ścierne występuje zwykle w tylnej części wywrotki i właśnie tutaj płyta podłogowa ma zwiększoną do 6 mm grubość, wobec 4 lub 5 mm w części środkowej i przedniej. Ściany boczne skrzyni mają grubość 3 lub 4 mm, w podstawowej wersji cała stalowa konstrukcja waży niewiele ponad 5400 kg. Zwiększenie ładowności naczepy uzyskano poprzez zastosowanie aluminiowych, lekkich felg, aluminiowego zbiornika powietrza, a także poprzez wyeliminowanie platformy operacyjnej, podnośników teleskopowych i zwijanej plandeki. To kolejne 250 kg więcej ładunku.

Wytrzymałe podwozie i wydajna hydraulika

Podwozie naczepy składa się ze spawanych podłużnic i poprzecznic skrętnych, które zapewniają wysoką wytrzymałość na zginanie i skręcanie. Zastosowane osie, łożyska, hamulce, amortyzatory i resory pneumatyczne pochodzą od renomowanych dostawców i dają optymalne właściwości jezdne. Docenić należy oczywiście walory użytkowe pojazdu. Tutaj wyróżnia się bardzo dobra stabilność podczas transportu oraz wywrotu. Jest to zasługa nisko położonego ogólnego środka ciężkości, poprawiającego właściwości trakcyjne. Krawędź załadowcza jest nisko umieszczona, co znacząco ułatwia napełnianie skrzyni ładunkowej, przechylanie jest także łatwiejsze za sprawą niższej krawędzi wysypu.

Układ hydrauliczny naczepy gwarantuje wysoką wydajność, a przez to bezpieczną pracę. Szybkie opuszczanie pozwala zaoszczędzić nawet do 40% czasu, duża siła podnoszenia oraz wysoka rezerwa na przeciążenia to pewność działania sprzętu w każdych warunkach. We względzie bezpieczeństwa pomaga też sama konstrukcja naczepy, gdzie długie prowadnice zmniejszają skłonność tłoków do wyboczenia, ograniczając w ten sposób naprężenia elementów hydraulicznych. Opcjonalnie dostępny jest alarm przechyłu, który ostrzega kierowcę, gdy naczepa znajduje się na pochyłości i nie można przeprowadzić bezpiecznego wywrotu. Na tablicy rozdzielczej w kabinie może być monitorowane ciśnienie w oponach, dostępne są kamery cofania ułatwiające manewrowanie, dodatkowe oświetlenie LED oraz do wyboru plandeki zwijane lub elektrycznie przesuwne dla zabezpieczenia ładunku.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.