[ATB] Technika

KlinikaMaszyn.pl – serwis maszyn Caterpillar i sprzedaż części zamiennych

Data publikacji:

Rozmawiamy z Karolem Gdeszem, właścicielem zlokalizowanej w Będzinie w województwie śląskim firmy klinikaMaszyn.pl, specjalizującej się w serwisowaniu maszyn marki Caterpillar oraz sprzedaży części zamiennych. Firma, działająca od 2006 roku, wypracowała unikalny model wsparcia klientów opartą na doświadczeniu oraz indywidualnym podejściu do każdego problemu. W wywiadzie poruszono również kwestie współpracy branżowej oraz plany na przyszłość.

    KlinikaMaszyn.pl – serwis maszyn Caterpillar i sprzedaż części zamiennych

Jakie są główne obszary działalności klinikiMaszyn?

Jesteśmy serwisem maszyn budowlanych marki Caterpillar i to jest nasza podstawowa specjalizacja. Innymi maszynami raczej się nie zajmujemy. Prowadzimy sprzedaż części zamiennych do tych maszyn, zarówno oryginalnych, jak i zamienników. Naszym konikiem jest naprawa skrzyń biegów, montowanych w koparko-ładowarkach, ładowarkach teleskopowych Caterpillar i nie tylko (również np. Manitou), bo układy napędowe w wielu markach maszyn pochodzą w większości tylko od kilku producentów. Ostatnio zdarzyło nam się naprawiać skrzynię biegów do ciągnika kolejowego.

Mamy duże doświadczenie w naprawach, montowaniu i uruchamianiu głowic wychylno-obrotowych Rototilt i SMP oraz oferujemy części do tych urządzeń. Specjalizujemy się również w naprawach układów wtryskowych wysokiego ciśnienia Common Rail do bardzo popularnych w branży maszyn budowlanych silników CAT C4.4, C6.6, C4.2, C6.4.

Mówi Pan, że oferujecie części zamienne – z jednej strony są to oryginały, z drugiej zaś - zamienniki…

Tak, oferujemy zarówno części oryginalne, jak i zamienniki. Mamy również pewien magazyn części używanych, które pochodzą z demontażu, choć ich ilość jest ograniczona. Nasze zamienniki pochodzą głównie z Europy – przede wszystkim z Hiszpanii i Włoch – choć w swojej ofercie posiadamy także produkty z Dalekiego Wschodu. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą online w naszym sklepie internetowym, jeśli tam czegoś nie ma, warto zadzwonić i zapytać lub skorzystać z formularza kontaktowego.

Jakie marki filtrów i olejów znajdują się w Waszej ofercie?

Nasza firma od 2013 r. oferuje filtry marki HIFI Filter, a jeśli chodzi o oleje, to sprzedajemy produkty marki Daytona Lubricants, z którą jesteśmy związani od 2016 r. oraz Fuchs Oil Corporation. Są to sprawdzone marki, które gwarantują wysoką jakość swoich produktów. Należy przy tym podkreślić, iż w zakresie materiałów eksploatacyjnych staramy się oferować klientom rozwiązania, które będą zarówno wydajne, jak i korzystne cenowo.

Jakie są terminy realizacji zamówień na części?

Mamy magazyn, w którym znajduje się około 3000 unikatowych pozycji, dostępność trudniej osiągalnych części zamiennych to około 14 dni roboczych. Jeśli nie mamy czegoś w magazynie, w pierwszej kolejności staramy się pozyskać potrzebny klientowi element jak najszybciej.

Wróćmy jednak do działalności w zakresie napraw maszyn. Proszę pokrótce opowiedzieć, jak wygląda proces serwisowania maszyn w Pana firmie?

Staramy się zachęcać naszych klientów, aby dostarczali maszyny do naszej siedziby, ponieważ na miejscu – w Będzinie, mamy większe możliwości działania. Jednak w razie potrzeby świadczymy także mobilne usługi serwisowe. Nasz obszar działania to przede wszystkim teren w promieniu 100-150 km od siedziby firmy, choć w wyjątkowych przypadkach jesteśmy w stanie dotrzeć dalej.

Oczywiście wiadomo, że trudno świadczyć serwis na drugim końcu Polski. W jaki sposób zatem pomagać firmom, które nieraz wykonują zlecenia w znacznej odległości od swoich baz?

Rozwijamy współpracę między fachowcami w całym kraju. Dzięki temu nasi klienci mogą korzystać z usług innych specjalistów, jeśli my nie jesteśmy w stanie im pomóc z powodu zbyt dużej liczby zleceń lub odległości. Tego typu współpraca to oszczędność na dojazdach, gwarancja szybkiej reakcji oraz promowanie zdrowej konkurencji na rynku polskim.

Jak zatem ocenia Pan obecną sytuację na rynku serwisowym i jakie są Państwa plany na przyszłość?

W ostatnich dwóch-trzech latach sytuacja jeśli chodzi o serwis maszyn jest stabilna. Zauważyliśmy jednak mniejszą liczbę zleceń od małych firm, co prawdopodobnie wynika z rosnących cen materiałów eksploatacyjnych i robocizny. A co do planów na najbliższą przyszłość. Obecnie naszym głównym celem jest przeniesienie się do bardziej reprezentacyjnej i wygodniejszej lokalizacji, co zwiększy nasze możliwości działania. Myślimy o tym w perspektywie 2025 r.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.