Rozmawiamy z Karolem Gdeszem, właścicielem zlokalizowanej w Będzinie w województwie śląskim firmy klinikaMaszyn.pl, specjalizującej się w serwisowaniu maszyn marki Caterpillar oraz sprzedaży części zamiennych. Firma, działająca od 2006 roku, wypracowała unikalny model wsparcia klientów opartą na doświadczeniu oraz indywidualnym podejściu do każdego problemu. W wywiadzie poruszono również kwestie współpracy branżowej oraz plany na przyszłość.
Jesteśmy serwisem maszyn budowlanych marki Caterpillar i to jest nasza podstawowa specjalizacja. Innymi maszynami raczej się nie zajmujemy. Prowadzimy sprzedaż części zamiennych do tych maszyn, zarówno oryginalnych, jak i zamienników. Naszym konikiem jest naprawa skrzyń biegów, montowanych w koparko-ładowarkach, ładowarkach teleskopowych Caterpillar i nie tylko (również np. Manitou), bo układy napędowe w wielu markach maszyn pochodzą w większości tylko od kilku producentów. Ostatnio zdarzyło nam się naprawiać skrzynię biegów do ciągnika kolejowego.
Mamy duże doświadczenie w naprawach, montowaniu i uruchamianiu głowic wychylno-obrotowych Rototilt i SMP oraz oferujemy części do tych urządzeń. Specjalizujemy się również w naprawach układów wtryskowych wysokiego ciśnienia Common Rail do bardzo popularnych w branży maszyn budowlanych silników CAT C4.4, C6.6, C4.2, C6.4.
Tak, oferujemy zarówno części oryginalne, jak i zamienniki. Mamy również pewien magazyn części używanych, które pochodzą z demontażu, choć ich ilość jest ograniczona. Nasze zamienniki pochodzą głównie z Europy – przede wszystkim z Hiszpanii i Włoch – choć w swojej ofercie posiadamy także produkty z Dalekiego Wschodu. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą online w naszym sklepie internetowym, jeśli tam czegoś nie ma, warto zadzwonić i zapytać lub skorzystać z formularza kontaktowego.
Nasza firma od 2013 r. oferuje filtry marki HIFI Filter, a jeśli chodzi o oleje, to sprzedajemy produkty marki Daytona Lubricants, z którą jesteśmy związani od 2016 r. oraz Fuchs Oil Corporation. Są to sprawdzone marki, które gwarantują wysoką jakość swoich produktów. Należy przy tym podkreślić, iż w zakresie materiałów eksploatacyjnych staramy się oferować klientom rozwiązania, które będą zarówno wydajne, jak i korzystne cenowo.
Mamy magazyn, w którym znajduje się około 3000 unikatowych pozycji, dostępność trudniej osiągalnych części zamiennych to około 14 dni roboczych. Jeśli nie mamy czegoś w magazynie, w pierwszej kolejności staramy się pozyskać potrzebny klientowi element jak najszybciej.
Staramy się zachęcać naszych klientów, aby dostarczali maszyny do naszej siedziby, ponieważ na miejscu – w Będzinie, mamy większe możliwości działania. Jednak w razie potrzeby świadczymy także mobilne usługi serwisowe. Nasz obszar działania to przede wszystkim teren w promieniu 100-150 km od siedziby firmy, choć w wyjątkowych przypadkach jesteśmy w stanie dotrzeć dalej.
Rozwijamy współpracę między fachowcami w całym kraju. Dzięki temu nasi klienci mogą korzystać z usług innych specjalistów, jeśli my nie jesteśmy w stanie im pomóc z powodu zbyt dużej liczby zleceń lub odległości. Tego typu współpraca to oszczędność na dojazdach, gwarancja szybkiej reakcji oraz promowanie zdrowej konkurencji na rynku polskim.
W ostatnich dwóch-trzech latach sytuacja jeśli chodzi o serwis maszyn jest stabilna. Zauważyliśmy jednak mniejszą liczbę zleceń od małych firm, co prawdopodobnie wynika z rosnących cen materiałów eksploatacyjnych i robocizny. A co do planów na najbliższą przyszłość. Obecnie naszym głównym celem jest przeniesienie się do bardziej reprezentacyjnej i wygodniejszej lokalizacji, co zwiększy nasze możliwości działania. Myślimy o tym w perspektywie 2025 r.
Caterpillar rozpoczyna trzecią edycję Global Operator Challenge
SBM Mineral Processing – innowacje i perspektywy w branży betonu
Schmidt 4365A do zadań specjalnych
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę