[ATB] Budownictwo

Kontynuacja budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej: Jedna oferta w budżecie inwestora

Data publikacji:

Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na kontynuację budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu DK-73. Do zrealizowania zamówienia zgłosiło się sześciu oferentów. Tylko jedna z przedstawionych propozycji mieści się w budżecie inwestora.

Przetarg

Do Generalnej Dyrekcji wpłynęły oferty od firm: Budimex (150,788 mln zł), Intercor (136,366 mln zł) oraz Mota-Egil (130,490 mln zł), a także od konsorcjów: Eurovia i Nowak-Mosty (118,896 mln zł), Banimex, Azi-Bud i Duna Aszfalt (102,071 mln zł) oraz Mostostal i PDM (110,373 mln zł). Niemal wszyscy oferenci zaproponowali realizację zadania w ciągu 15 miesięcy. Jedynie firma Budimex uznała, że potrzebuje na przeprowadzenie prac 18 miesięcy.
Na dokończenie budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej GDDKiA planowała przeznaczyć 106,159 mln zł. Oznacza to, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie inwestora. 
Teraz propozycje zostaną ocenione pod względem ceny (60%), właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni (9%), równości podłużnej nawierzchni (8%), personelu wykonawcy (6%), terminu realizacji kontraktu (12%) oraz zagospodarowania gruntu rodzimego (5%).

Zadanie

Firma, która zostanie wybrana w przetargu będzie zobowiązana do dokończenia prac na budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu DK-73. Pierwsza umowa na budowę tej drogi została podpisana między GDDKiA a firmą Vistal Gdynia listopadzie 2016 roku. Miała ona wartość 79,7 mln zł przy budżecie inwestora równym 120,8 mln zł. Niestety w październiku ubiegłego roku zamawiający postanowił zerwać umowę z wykonawcą z powodu niewywiązywanie się z obowiązków i opóźnienia na budowie.
Zamówienie na dokończenie robót obejmuje budowę nowego odcinka jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP o długości około 6,9 km. Nawierzchnia ma być dostosowana do nośności 115 kN/oś. W ramach zamówienia mają powstać także obiekty inżynierskie (wiadukty, mosty, przepusty, mury oporowe), system odwodnieniowy drogi (kanalizacja deszczowa, rowy, przepusty), drogi dojazdowe i zjazdy.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.