[ATB] Aktualności Kramp

Kramp - Nowy segment rynku

Data publikacji:

Potentat na rynku części zamiennych - Grupa Kramp, rozwija swoją ofertę dedykowaną dla branży budowlanej. Wykorzystuje przy tym szereg nowoczesnych rozwiązań logistycznych, innowacyjnych rozwiązań e-commerce czy też zautomatyzowane procesy zakupowe, co w połączeniu z szerokim asortymentem stawia firmę Kramp z siedzibą w holenderskim Varsseveld w europejskiej czołówce dystrybutorów części i akcesoriów roboczych wykorzystywanych do zaopatrzenia rolnictwa, leśnictwa czy ogrodnictwa.

Dobrym tego przykładem jest rozwijanie nowego kanału Construction, zakładającego dystrybucję części zamiennych do maszyn budowlanych. W ofercie firmy Kramp znajdują się: elementy szybkowymienne, gąsienice gumowe, części do młotów wyburzeniowych, płyty jezdne i podporowe, sworznie, tuleje i uszczelniacze, części do wózków widłowych i urządzeń doczepianych, zestawy uszczelniające do siłowników pracujących w maszynach budowlanych, łyżki do koparek, złącza kłowe czy szyby. – Od czerwca 2018 r. budujemy bazę klientów związanych z branżą budowlaną - dzieląc ich na klientów, którzy mają swój park maszynowy i na takich, którzy korzystają z usług firm zewnętrznych. Poza tym zbieramy wiedzę o zakresie produktowym, a także prowadzimy działania marketingowe. Przydaje mi się do tego wcześniejsze doświadczenie zdobyte w segmencie hydrauliki siłowej. Z jednej strony pozyskujemy klientów, z drugiej zaś - lokalnych dostawców – wyjaśnia Kamil Błaszczyński, konsultant ds. rozwoju biznesu w firmie Kramp. – Bardzo szybko udało się nawiązać z wieloma firmami współpracę na poziomie węży czy siłowników hydraulicznych, które produkujemy pod wymiar, korzystając ze specjalnego konfiguratora. Konfiguracja siłownika hydraulicznego rozłożona jest na 5 kroków: ogólna konfiguracja, typ siłownika, mocowania, przyłączenia przewodów i ostatnie to informacje o dostawie i kosztach dostawy. Stale rozszerzamy jego możliwości i rozwiązanie to chętnie wybierają producenci osprzętu do koparek – dodaje.

Nowoczesne narzędzia

Pozyskiwanie klientów do branży budowlanej jest łatwiejsze, gdy weźmie się pod uwagę szereg nowoczesnych rozwiązań automatyzujących wiele czynności. Nieocenioną rolę w tym zakresie odgrywa oferujący szereg przydatnych funkcjonalności sklep internetowy - komunikacja za pomocą telefonów czy e-maili została ograniczona do przypadków niestandardowych. – Mamy tak zinformatyzowaną firmę, że jedyną rzeczą, jaką biorę na spotkania, jest tablet. Z tego poziomu mogę zaoferować klientowi wszystko, czego potrzebuje - mogę pokazać prezentację multimedialną, stworzyć ofertę dla klienta, zalogować się na nasz sklep internetowy, aby pokazać jego możliwości, skonfigurować produkt, skomunikować się z firmą np. poprzez Skype'a. Dzięki temu proces komunikacji jest bardzo szybki. Za pośrednictwem sklepu internetowego możemy dokonać zwrotu towaru, a niedługo nawet reklamacji. Mamy tam także narzędzie dla dilerów (obecnie około 100 firm w całym kraju - przyp. red.) ułatwiające wyszukiwanie części - na razie do maszyn Cat-a - na ukończeniu jest wyszukiwarka do sprzętu JCB. Zaoszczędzony w ten sposób czas możemy poświęcić na budowę relacji z klientami – przekonuje Kamil Błaszczyński.
Instrumentów ułatwiających pracę jest znacznie więcej - Kramp zapewnia klientom wysyłanie faktur w formie pliku elektronicznego czy nawet dostosowanie oferty do potrzeb klienta (np. koszyk pozycji ulubionych), ze specjalnymi warunkami cenowymi przy odpowiedniej skali zamówień. – Elastyczność firmy i proponowanie rozwiązań niestandardowych znajduje swoje odzwierciedlenie również np. w możliwości skorzystania ze zlokalizowanego w Holandii biura projektowego, ułatwiającego budowę prototypów maszyn - przykładem tego typu działań jest np. układ jezdny za pomocą hydrauliki siłowej w przyczepach leśnych czy kombajn do porzeczek. Firmę również wyróżnia aktywna działalność Akademii Kramp. To nie koniec nowinek - pracujemy np. nad wirtualnymi wizytami naszych specjalistów produktowych u klientów – podsumowuje Kamil Błaszczyński.

Europejski potentat

W 2017 r. Grupa Kramp osiągnęła przychody na poziomie 790 mln euro, a wzrost obrotów o około 50 mln euro został w 1/5 zrealizowany na rynku polskim. Firma ma ok. 40 tys. aktywnych klientów w całej Europie - są to dilerzy maszyn rolniczych czy produktów z działów OEM, producenci sprzętu rolniczego, ale również dystrybutorzy z branży budowlanej. Do dyspozycji klientów firmy Kramp jest ponad pół miliona produktów - od części do maszyn rolniczych po wyposażenie sklepu i warsztatu, również pod własnymi markami Kramp, Farma i Gopart. Generalnie Kramp działa w oparciu o sieć magazynów, które oplatają Europę - codziennie wyjeżdża z nich 100-150 tys. zamówień. Ich rola polega na obsłudze sprzedaży na głównym obszarze dystrybucyjnym, ale drugą ważną funkcją jest wspomaganie sąsiednich rynków. Centra te są ze sobą skomunikowane - co pozwala przesuwać zapasy pod kątem poprawy dostępności dla klientów. W przypadku firmy Kramp istotna jest też wysoka jakość usług - prawie 99% zamówień realizowanych jest w terminie.

fot.firmowe

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.