Japońska Kubota konsekwentnie umacnia pozycję czołowego producenta kompaktowego sprzętu komunalno-ogrodniczego. Ostatnio tę grupę maszyn uzupełniły miniciągniki z nowej serii B1, która zastąpi popularną serię B20, a także pierwsza kosiarka z silnikiem benzynowym, która swoją polską premierę miała podczas warszawskich targów „Zieleń to życie” na przełomie sierpnia i września.
Seria B1 obejmuje 4 kompaktowe modele B1121, B1161, B1181 i B1241, o mocy od 12 do 24 KM, stanowiące ulepszoną wersję najpopularniejszych ciągników kompaktowych japońskiego producenta z serii B20. W ujednoliconych oznaczeniach nowych ciągników, podobnie jak w większych modelach z serii M5 czy M7, pierwsza cyfra określa symbol serii, dwie następne moc w KM, a ostatnia - generację maszyn, dlatego wszystkie modele mają na początku i na końcu cyfrę „1” (seria B1, pierwsza generacja).
Proste, mocne, wszechstronne
Kompaktowe ciągniki serii B1 napędzane są zmodernizowanymi, sprawdzonymi i bezawaryjnymi, 3-cylindrowymi silnikami chłodzonymi wodą o prostej konstrukcji, bez zbędnej elektroniki czy wtrysku Common Rail. Oprócz ulepszonego silnika nowa seria otrzymała także odświeżoną linię nadwozia. Producent zadbał również o komfort i bezpieczeństwo, w ciągnikach zastosowano hydrostatyczne wspomaganie kierownicy oraz ramę bezpieczeństwa ROPS, chroniącą operatora w razie wywrotki. Ciągniki mają manualną skrzynię biegów i napęd 4x4 oraz wyposażenie dobierane do potrzeb użytkownika. Opcjonalnie można zamówić np. do 6 wyjść hydraulicznych oraz do 3 wałków odbioru mocy. Maszyny można również doposażyć w przedni podnośnik lub ładowacz czołowy, co poszerza gamę potencjalnych zastosowań serii B1. Maksymalny udźwig tylnego TUZ wynosi 615 kG, co umożliwia współpracę z wieloma wymagającymi maszynami towarzyszącymi. Dzięki dostępnym licznym osprzętom firmowym, ciągniki mają bardzo uniwersalne zastosowanie - od prac inwentarskich, poprzez uprawy specjalistyczne, szkółki, aż po zadania komunalne, takie jak odśnieżanie czy koszenie.
Pierwsza benzynowa
Oferta kosiarek Kubota powiększyła się o model Z122R, pierwszy tej marki wyposażony w silnik benzynowy. Co ciekawe, nie jest to silnik Kubota, lecz chłodzony powietrzem 21,5-konny silnik Kawasaki FR651V. – Zaufaliśmy japońskiemu specjaliście od silników benzynowych. Napęd zamontowany w kosiarce Z122R jest produktem bardzo dobrej jakości, jest praktycznie bezawaryjny – podkreśla Waldemar Zaremba, szef działu sprzedaży maszyn komunalnych firmy Kubota. Kubota Z122R należy do sterowanych dźwigniowo kosiarek typu „Zero Turn”, o zerowym promieniu skrętu, zapewniającym doskonałą manewrowość, ułatwiającą pracę na niewielkich powierzchniach czy trawnikach o nieregularnych kształtach. Maszyna ma trójnożowy zespół koszący o szerokości roboczej 107 cm, z bocznym wyrzutem trawy i z 12-stopniową regulacją wysokości cięcia (od 3,8 do 10,8 cm, co ok. 6,4 mm), który można szybko i wygodnie podnosić i opuszczać za pomocą pedału. Możliwe jest również zamontowanie mulczera. Bezpieczną pracę zapewnia pałąk ochronny ROPS. Nowa kosiarka to model dla wymagających użytkowników, którzy jednak nie prowadzą usług, gdyż dedykowana jest na niezbyt duże areały. Wraz z premierą nowego modelu Kubota uruchomiła również ofertę finansowania dla klientów indywidualnych, którzy mogą zakupić kosztującą ok. 18,8 tys. zł (netto) kosiarkę Z122R w 10 nieoprocentowanych ratach.
SS
fot.firmowe
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę