Kubota, kontynuując swoją strategię elektryfikacji, zaprezentowała nową opcję retrofitową dla koparek KX019 (1,8 tony) i U27-4 (2,5 tony). Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy mogą zastąpić standardowy silnik wysokoprężny modułowym akumulatorem lub odwrotnie – początkowo korzystać z elektrycznej wersji, a następnie przejść na napęd spalinowy.
Nowe rozwiązanie ma na celu ułatwienie przejścia na maszyny elektryczne, eliminując bariery kosztowe. Użytkownicy mogą cieszyć się niższymi kosztami eksploatacyjnymi charakterystycznymi dla napędu elektrycznego, zachowując jednocześnie możliwość powrotu do silnika diesla w razie potrzeby. Zastosowanie akumulatorów oznacza także redukcję kosztów konserwacji – brak tradycyjnego silnika spalinowego oraz układów z nim związanych obniża czas i wydatki na serwisowanie. Dodatkowo eksploatacja maszyn elektrycznych wiąże się z niższymi kosztami energii w porównaniu do paliw kopalnych.
Zaletą elektrycznego napędu jest znacząca redukcja hałasu, co sprawia, że maszyny te doskonale sprawdzają się w środowisku miejskim i podczas prac wewnątrz budynków. Mniejszy poziom hałasu poprawia komunikację i bezpieczeństwo na placu budowy, a także umożliwia wydłużenie czasu pracy w ciągu dnia, co przyspiesza realizację projektów.
Kubota dostosowała system akumulatorów do typowego profilu pracy koparek – wiele maszyn jest wykorzystywanych przez zaledwie kilka godzin dziennie, często mniej niż dwie. Opcja doładowywania akumulatora w ciągu dnia pozwala na wydłużenie godzin pracy bez konieczności długotrwałego ładowania.
Elektryczny retrofit Kuboty ma trafić do sprzedaży w 2025 roku. Firma podkreśla, że jej podejście do elektryfikacji jest pragmatyczne – umożliwia stopniowe przejście na technologie bezemisyjne bez rezygnacji z elastyczności, jaką zapewnia napęd spalinowy.
Kubota świętuje produkcję milionowej koparki
Kosiarki Kubota z promocyjnym finansowaniem 0% i 5-letnią gwarancją za 1 zł
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę