[ATB] Budownictwo

Kujawsko-pomorskie: Mimo zimy budują S5

Data publikacji:

Jeszcze nieco ponad miesiąc trwa tzw. okres zimowy na budowach. Mimo to, na części inwestycji wykonawcy prowadzą te prace, na które pozwala pogoda. Tak jest m.in. na powstającej drodze ekspresowej nr 5 w województwie kujawsko-pomorskim.

Budowana obecnie ekspresowa piątka na Kujawach i Pomorzu ma 130 km. Ma połączyć autostradę A1 z województwem wielkopolskim. Powstaje jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu i rezerwa pod ewentualną dobudowę trzeciego pasa w przyszłości. 

Drogę podzielono na 7 odcinków realizacyjnych. Prace budowlane rozpoczęły się już na wszystkich – ostatnie pozwolenie zostało wydane na początku listopada 2017 roku.
Odcinek 1 Nowe Marzy – Dworzysko jest budowany przez firmę Impresa Pizzarotti. Na koniec stycznia zaawansowanie rzeczowe prac na tym odcinku wynosiło 11,5 proc. W ostatnim tygodniu wykonawca prowadził prace związane z budową przepustów ekologicznych dla małych zwierząt m.in., w miejscowościach Nowe Marzy i Święte oraz na obwodnicy Świecia. Ruszyły już prace związane z budową ostatniego górnego przejścia dla zwierząt w miejscowości Dworzysko (w sumie powstaną 3 górne przejścia oraz 14 małych).
Odcinek Dworzysko – Aleksandrowo realizowany przez tego samego wykonawcę na koniec stycznia także był na poziomie 11,5 proc. zaawansowania rzeczowego. W ostatnim czasie wykonawca prowadził m.in. prace związane z porządkowaniem terenu po przeprowadzonym karczowaniu. Prowadzone były także roboty ziemne. Prowadzone były także prace przy przejściach dla zwierząt (montowano zbrojenia podpory), a także betonowano fundamenty na tych obiektach. Przygotowywany był także teren pod przyszły węzeł w miejscowości Borówno. Usuwane są także kolizje z innymi sieciami.
Między Aleksandrowem a Tryszczynem drogę buduje Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor wraz z Trakcją PRKiI). Wykonawca informował o prowadzonych pracach związanych z usuwaniem kolizji energetycznej w miejscowości Żołędowo. Zaawansowanie rzeczowe na koniec stycznia wyniosło blisko 22 proc. 
Fragment Tryszczyn – Białe Błota realizowany przez firmy Polaqua i Dragados jest zaawansowany (rzeczowo) w niespełna 11 proc. W okresie zimowym prowadzone są prace ziemne, budowane są drogi technologiczne i usuwane kolizje. Wykonawca wprowadził właśnie tymczasową organizację ruchu na drodze gminnej DG 050661C w gminie Białe Błota – droga została zamknięta w związku z budową wiaduktu drogowego. 
Wykonawcą odcinka Białe Błota – Szubin jest Impresa Pizzarotti. Tu zaawansowanie na koniec grudnia wynosiło prawie 12 proc. Obecnie prowadzone są prace przy obiektach inżynierskich, prowadzone są także prace ziemne, usuwanie drzew i wyburzanie budynków.
Odcinek Szubin – Jaroszewo (wyk. konsorcjum Trakcja PRKiI oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor) jest już zaawansowany w ponad 31 proc. W ostatnim czasie prowadzone były nietypowe prace związane z przesunięciem schronu bojowego, który znajdował się w kolizji z budowaną drogą. 
Drogę od Jaroszewa do granicy województwa wielkopolskiego realizuje Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz Mirbud. W ostatnim czasie m.in. tworzone były nasypy oraz wykopy, prowadzona była także rozbiórka obiektów. Prowadzone były także prace przy obiektach inżynierskich – wiaduktach drogowych, moście i przejściach dla zwierząt ( wykonywane są tam m.in. kolumny DSM, zbrojenie fundamentów, beton fundamentów, beton przyczółka, beton niekonstrukcyjny oraz pale CFA). Prace zaawansowane są w ponad 17 proc. (stan na grudzień).

Cała trasa ma być gotowa w 2019 roku.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.