[ATB] Aktualności

Liderzy rynku

Data publikacji:

Według wyników najnowszego raportu Yellow Table ujawnionych przez KHL Group, najwięksi światowi producenci maszyn budowlanych zanotowali w 2019 r. zwyżkę przychodów. Czołowa „pięćdziesiątka” zanotowała bowiem w roku ubiegłym wzrost sprzedaży o 10%, przekraczając poziom 200 mld dolarów.

Najnowsze opublikowane dane pokazują, że choć na światowym rynku maszyn budowlanych występuje duża zmienność, pochodzący z Chin producenci stają się coraz ważniejszym motorem wzrostu. Chińskie firmy obecne na liście (łącznie obejmującej 50. największych producentów sprzętu budowlanego) osiągnęły w ub. roku przychody w wysokości blisko 36 mld USD, co stanowi 17,7% całkowitych przychodów firm z Top 50.

W zestawieniu Yellow Table 2020 na szczycie listy bez zmian - od grubo ponad dekady pierwsze dwa miejsca zajmują: amerykański Caterpillar (sprzedaż prawie 32,9 mld USD) i japońskie Komatsu (prawie 23,3 mld USD). Na najniższym stopniu podium plasuje się John Deere (ok. 11,2 mld USD). Wśród pnących się do góry w tym zestawieniu znalazły się chińskie firmy: XCMG (prawie 11,2 mld USD, awans z miejsca 6. na 4.), Sany (blisko 11 mld USD, z miejsca 7. na 5.) i Zoomlion (prawie 6,3 mld USD, z 13. na 10.). W Top Ten listy znalazły się również: Volvo Construction Equipment (9,4 mld USD), Hitachi Construction Machinery (niespełna 9 mld USD), Liebherr (prawie 8,6 mld USD) i Doosan Infracore (prawie 6,7 mld USD). Z czołowej dziesiątki wypadła zaś firma JCB - 5,5 mld USD.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atb 06/2020 - zamów:

Bezpłatny egzemplarz   prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.