Mammoet wchłania ALE

Mammoet wchłania ALE

Mammoet podpisał umowę na nabycie w dniu 25 lipca 2019 r. międzynarodowego specjalisty ds. podnoszenia ciężarów i transportu ALE.

Transakcja jest uzależniona od uzyskania zgody właściwych organów ds. Konkurencji i dotyczyła nieujawnionej kwoty.

Komentując umowę, Paul van Gelder, dyrektor generalny Mammoet, powiedział:

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej umowy. Mammoet i ALE uzupełniają się wzajemnie pod względem geograficznym na wszystkich kontynentach. Razem mamy dobrze wyważony portfel działań na całym świecie. Dzięki temu możemy ulepszyć naszą ofertę usług i stworzyć synergię, ponieważ jesteśmy w stanie szybko zmobilizować sprzęt i personel. Wreszcie, Mammoet i ALE mają silne dziedzictwo w dziedzinie innowacji, które po połączeniu pozwolą nam rozwijać się jako wiodący technologicznie gracz.

Dla ALE Mark Harries, dyrektor zarządzający grupy, powiedział:

Mammoet i ALE mają silne ambicje, aby być liderem w inżynierii transportu ciężkiego i transportu. Obie firmy mają silne osiągnięcia i są znane z kunsztu, innowacji i floty sprzętu. Obaj kształtowaliśmy zawód ciężkiego podnoszenia i transportu poprzez liczne innowacje w ostatnich dziesięcioleciach. Perspektywa połączenia dwóch firm jest bardzo ekscytująca.

Do czasu zamknięcia transakcji obie firmy będą nadal działać niezależnie od siebie. Międzynarodowy bank ING był doradcą finansowym Mammoet.

Mammoet jest własnością SHV, prywatnej holenderskiej firmy inwestycyjnej. SHV została założona w 1896 roku po połączeniu spółek handlujących węglem. Obecnie składa się z siedmiu firm. Sprzedaż netto SHV w 2018 r. Wyniosła 20,1 mld EUR (22,5 mld USD), co oznacza wzrost o 1% w porównaniu z 19,9 mld EUR (22,3 mld USD) w 2017 r. Mammoet z tej kwoty ma ponad 1 mld EUR i zatrudnia 4600 osób na całym świecie.

Mammoet znalazł się w czołówce międzynarodowego rankingu IC50 magazynu Cranes and Specialized Transport, największego na świecie przedsiębiorstwa posiadającego żurawie od czasu wprowadzenia na rynek tabeli 24 lat. W ostatnich latach ALE szybko wzrosła do trzeciego miejsca w tabeli. Połączenie flot sprzętu obu firm sprawi, że zdolność nowego podmiotu do udźwigu zbliży się do podwojenia jego najbliższego konkurenta, Sarensa, na drugim miejscu.

ALE powstał w 1983 r. w Wielkiej Brytanii. Pierwszą dużą ekspansją zagraniczną był Abu Zabi, który pracował w sektorze ropy i gazu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Mark Harries został mianowany dyrektorem zarządzającym w 1995 r. Wydajność ciężkiego podnośnika AL.SK190 o pojemności 4300 ton, 190 000 tonometrów, została uruchomiona w 2008 r., a druga jednostka pojawiła się w 2011 r., W tym samym roku, w którym uruchomiono system Mega Jack. Ekspansja w 2012 r. spowodowała otwarcie biur w Brazylii i Iraku. Porozumienia joint-venture zostały ogłoszone w Australii, Kanadzie i na Filipinach.

Kamień milowy został osiągnięty przez ALE w 2013 r. z dźwigiem o wysokości 43 475 ton w Korei. W 2016 r. Nowy AL.SK350 o pojemności 5 000 ton zaczął pracować nad swoim pierwszym projektem, w którym wyprodukowano rekordowy tonaż o udźwigu 3000 ton, uważany za najcięższy kiedykolwiek wyprodukowany przez dźwig lądowy. ALE UK Holdings odnotował obrót w wysokości 193 milionów GBP (216 milionów USD) w ciągu 12 miesięcy do końca marca i zatrudniał ponad 1350 osób.

WA

Reklama
Powiązane artykuły