Manitou MRT 2150 Privilege +

Data publikacji:

Wśród obrotowych ładowarek teleskopowych Manitou jest również należący do najpopularniejszych nie tylko na polskim rynku model MRT 2150 Privilege +. W swojej najnowszej wersji z 2016 r. maszyna legitymuje się nieco lepszymi parametrami niż dotychczas, choć udźwig maksymalny (5 t) pozostał taki sam, ale dostępny już na nieco wyższym pułapie (ok. 12,3 m) niż poprzednio (10,8 m).

Wśród obrotowych ładowarek teleskopowych Manitou jest również należący do najpopularniejszych nie tylko na polskim rynku model MRT 2150 Privilege +. W swojej najnowszej wersji z 2016 r. maszyna legitymuje się nieco lepszymi parametrami niż dotychczas, choć udźwig maksymalny (5 t) pozostał taki sam, ale dostępny już na nieco wyższym pułapie (ok. 12,3 m) niż poprzednio (10,8 m). Z rozstawionymi podporami maksymalna wysokość podnoszenia wynosi obecnie 20,9 m (poprzednio 20,6 m) i na ten poziom ładowarka potrafi wznieść ciężar 2,5 t. Zasięg poziomy sięga natomiast 17,9 m i jest minimalnie krótszy (0,2 m) niż w poprzedniej wersji, ale za to w tej pozycji maszyna może operować ładunkiem o masie 800 kg, a nie 600 kg jak wcześniej, co czyni ją jedną z najmocniejszych w klasie. Na niewiele bliższą odległość (17 m) MRT2150 radzi sobie już z ciężarem 1-tonowym, a na 14,5 m może podać nawet 1,5 t (uprzednio tylko na 11,5 m). To m.in. zasługa powiększonego aż o 44 cm rozstawu nożycowych, wysuwanych hydraulicznie, indywidualnie lub automatycznie podpór, które w pozycji całkowicie rozłożonej zajmują szerokość 5,56 m, co znacznie poprawiło stabilność maszyny. Aby nie została ona przekroczona czuwa system LMI (Load Monitoring Indicator), na bieżąco monitorujący ruchy robocze i blokujący te grożące jej utratą, który automatycznie dostosowuje możliwy udźwig do stopnia wysunięcia podpór. Istnieje również możliwość zaprogramowania maksymalnego pola roboczego oraz maksymalnej prędkości ruchów, co zwiększa ich precyzję. System LMI zabezpiecza również pracę na kołach, na których ładowarka także jest stabilniejsza (zwiększony do 3,05 m rozstaw osi) i ma lepsze parametry. Pracę ułatwia również system E-Reco, automatycznie identyfikujący firmowy osprzęt (z nadajnikiem E-Reco), co umożliwia dostosowanie udźwigu do parametrów narzędzia. Istnieje też możliwość ręcznego wyboru osprzętu (10 typów), niekompatybilnego z systemem E-Reco. W ofercie jest szeroka gama osprzętu, w tym m.in. platform roboczych i podestów (w tym „3D” o wysokości roboczej do nawet 32 m i zasięgu do 20 m), wciągarek hydraulicznych, zawiesi hakowych, wideł, łyżek i zamiatarek.
Maszyna ma silnik Mercedesa o mocy 115 kW/156 KM, z systemem SCR (Stage IV), sprawdzony napęd hydrostatyczny (40 km/h) i hydraulikę o wydatku 160 l/min (275 barów). W standardzie jest bezpieczna kabina (ROPS/FOPS) z elektryczną szybą w drzwiach, dwa proporcjonalne dżojstiki (z przełącznikiem kierunku jazdy), nowy 7-calowy intuicyjny wyświetlacz, poziomowanie poprzeczne ramy (±8°), samopoziomowanie podpór, autoblokada wahliwej tylnej osi (przy ruchu wieży), a w opcji m.in. klimatyzacja, zdalne sterowanie (zasięg do 100 m), a także kamery - na wysięgniku, boczna i tylna.

O innych ładowarkach teleskopowych z obrotowym nadwoziem przeczytasz w artykule:

Teleskopy z obrotem

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.