MB Crusher - Drugie życie dla XIX-wiecznej cukrowni

MB Crusher - Drugie życie dla XIX-wiecznej cukrowni

Łyżka krusząca do minikoparek włoskiej firmy MB Crusher została wykorzystana do przebudowy zabytkowej cukrowni na wyspie wulkanicznej Réunion, położonej w zamorskim departamencie Francji na Oceanie Indyjskim.

W sercu strefy La Saline, w Belle Vue, znajduje się zabytkowa cukrownia, zbudowana przed 1874 r. i uznana za ekonomiczne centrum wyspy. W 1969 r. fabryka została zamknięta, dlatego że nie była w stanie sprostać wielkości zamówień. Nieczynny od tego czasu budynek pokryła roślinność, doprowadzając do jego niszczenia. Kilka miesięcy temu administracja wyspy rozpoczęła rekultywację tego obszaru przemysłowego, aby przekształcić go w zasób kulturowy i gospodarczy społeczności.

Wspólna filozofia

Nawet dzisiaj, w rzeczywistości Reunion, ojczyźnie prawie zapomnianej Galabè, przemysł cukrowniczy odgrywa ważną rolę w gospodarce i generuje ponad 18 tys. miejsc pracy. Również pochodne tego typu produktów mają kluczowe znaczenie. Oprócz cukru, z melasy produkowany jest rum, z wytłoków - energia elektryczna, a z pianki i pasz dla zwierząt - nawóz. Tak więc nic z trzciny cukrowej nie jest zmarnowane. Taka sama jest filozofia maszyn MB Crusher, których wykorzystanie promuje ponowne wykorzystanie odpadów, zamieniając je w użyteczne zasoby.
Mieszkańcy wyspy Réunion wiedzą, jak zmaksymalizować wszelkie dostępne zasoby. Za pomocą łyżki kruszącej MB-C50, zamontowanej na koparce Kobelco, przeprowadzili prace czyszczenia i zabezpieczania zabytkowej cukrowni w Belle Vue. Ich intencją było ułatwienie dostępu do budynku w celu uzyskania obrazu rozwoju tego obszaru. W trakcie prac nic nie zostało zmarnowane: łyżka krusząca skruszyła cegły, żelbet i skały do wielkości umożliwiającej ponowne wykorzystanie bezpośrednio na placu budowy.
Ze względu na wyjątkowe właściwości osprzętu MB, redukującego hałas i kurz, działania realizowane w sąsiedztwie szkół publicznych czy basenu miejskiego odbywały się bez jakichkolwiek utrudnień dla codziennego życia ludności.

fot.firmowe

MV

Reklama
Powiązane artykuły