[ATB] Technika

Mega tunel z Herrenknecht

Data publikacji:

Mega projekt tunelu bazowego Brenner: pierwszy kamień milowy osiągnięty dzięki maszynie do wiercenia tuneli firmy Herrenknecht

Pierwszym dużym krokiem było zbudowanie najdłuższego na świecie podziemnego połączenia kolejowego o łącznej długości 64 kilometrów. Wraz z ukończeniem tunelu poszukiwawczego o długości 16,7 km, dumni tunelarze w tunelu podstawowym Brenner świętowali pierwszy decydujący przełom w budowie odcinka kluczowego dla zrównoważonego transeuropejskiego transportu towarowego i pasażerskiego.

Konsorcjum budowlane ARGE Tulfes-Pfons (ATP), składające się z austriackiej firmy STRABAG AG i włoskiego wykonawcy Salini-Impregilo, zakończyło w ten sposób niezwykłą misję. Od października 2015 r. specjaliści od drążenia tuneli wjechali maszyną "Günther" (Ø 7.910mm) na długość 16,7 km z północy na południe, na głębokość maksymalnie 1300 metrów. Maszyna ta jest jedną z sześciu maszyn do drążenia tuneli, które do tej pory zostały zamówione przez międzynarodowe spółki budowlane w Herrenknecht AG w Schwanau w Południowej Badenii na potrzeby nowego rekordowego projektu na świecie.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.