Mega projekt tunelu bazowego Brenner: pierwszy kamień milowy osiągnięty dzięki maszynie do wiercenia tuneli firmy Herrenknecht
Pierwszym dużym krokiem było zbudowanie najdłuższego na świecie podziemnego połączenia kolejowego o łącznej długości 64 kilometrów. Wraz z ukończeniem tunelu poszukiwawczego o długości 16,7 km, dumni tunelarze w tunelu podstawowym Brenner świętowali pierwszy decydujący przełom w budowie odcinka kluczowego dla zrównoważonego transeuropejskiego transportu towarowego i pasażerskiego.
Konsorcjum budowlane ARGE Tulfes-Pfons (ATP), składające się z austriackiej firmy STRABAG AG i włoskiego wykonawcy Salini-Impregilo, zakończyło w ten sposób niezwykłą misję. Od października 2015 r. specjaliści od drążenia tuneli wjechali maszyną "Günther" (Ø 7.910mm) na długość 16,7 km z północy na południe, na głębokość maksymalnie 1300 metrów. Maszyna ta jest jedną z sześciu maszyn do drążenia tuneli, które do tej pory zostały zamówione przez międzynarodowe spółki budowlane w Herrenknecht AG w Schwanau w Południowej Badenii na potrzeby nowego rekordowego projektu na świecie.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę