[ATB] Technika

Mercedes-Benz - Król jest tylko jeden

Data publikacji:

W ramach programu „Fuel Duel”, znanego wcześniej pod nazwą „Eco-BESTia” Merce-des-Benz umożliwia firmom transportowym, posiadającym pojazdy innych marek po-równać ich spalanie z nowymi Actrosami.

Zainteresowani po zgłoszeniu się do dilera otrzymują Actrosa w wersji Euro VI, który jest jak najbardziej zbliżony do pojazdów wykorzystywanych w firmie. Następnie przez okres 2-3 tygodni pojazd użytkowany jest w „normalny” sposób, tak jak inne firmowe ciężarówki. Przed udziałem w programie kierowcy zostają przeszkoleni z ekonomicznej jazdy, a styl prowadzenia pojazdu monitorowany jest przez fabryczny system telematyczny FleetBoard.

Program cieszy się bardzo dużą popularnością - w ciągu ponad 2 lat przeprowadzono 1121 porównań, z czego niemal 100 w Polsce, co dało w sumie ponad 5,5 mln km przejechanych przez Actrosy. Według deklaracji firm transportowych, które skorzystały z możliwości testowania Mercedesów, ciężarówki spaliły mniej paliwa w stosunku do konkurencji w ponad 90% przypadków, co dało średnią oszczędność na poziomie 10,5%. Warto podkreślić, że w statystykach uwzględniane są tylko pojazdy konkurencji wyposażone w silniki Euro V i VI.

Ekonomiczne wyposażenie

Mercedesy z programu „Fuel Duel” posiadają aerodynamiczną kabinę StreamSpace oraz nowe silniki Euro VI o mocy 420, 430 lub 450 KM. Wszystkie pojazdy wyposażone są w inteligentny tempomat PPC, który dopasowuje sposób jazdy do topografii terenu oraz optymalizuje pracę skrzyni biegów Mercedes PowerShift 3. Zaawansowany system telematyczny FleetBoard, prócz analizy sposobu użytkowania pojazdu pozwala na rejestrację tras, zdalną diagnozę oraz przygotowanie planu prac konserwacyjnych.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.