Ciężarówki Mercedes-Benz znane są użytkownikom na całym świecie. Po ulicach miast poruszają się tysiące modeli wykorzystywanych w transporcie dystrybucyjnym, jak Atego oraz dalekobieżnym, jak Actros. Będzie ich jeździć jeszcze więcej…
Mercedes-Benz podpisał ostatnio umowę na dostarczenie aż 524 samochodów ciężarowych. Odbiorcą jest jedna z trzech największych firm energetycznych w Brazylii. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w tym kraju Mercedes-Benz po raz kolejny osiągnął najlepszy wynik sprzedażowy w rynku samochodów ciężarowych. W pierwszym kwartale 2017 r. udział w rynku Mercedesa wyniósł 29.8%. Nowo podpisana umowa obejmuje dostarczenie terenowych wersji 6x4 samochodów Atego i Axora. Atego to lekka ciężarówka, która sprawdzi się w transporcie zarówno na krótszych, jak i dłuższych dystansach. Co więcej, model zamówiony przez brazylijską firmę odnajdzie się również w trudniejszych warunkach topograficznych. Atego to z kolei auto, które może być również wykorzystywane na bardzo długich trasach. Jednym z elementów, który przyczynił się do podpisania kontraktu był fakt, iż ciężarówki Mercedesa wyposażone są w nowoczesny system telematyczny FleetBoard. System ten analizuje wydajność pojazdów, biorąc pod uwagę zużycie paliwa, czas pracy pojazdów oraz styl jazdy kierowców. Producent zapewnia, że może on przyczynić się do obniżenia kosztów prowadzonej działalności.
8 sztuk dla branży spożywczej
Nieco mniej samochodów, ale za to większych zakupiła polska firma Sokołów-Logistyka. Sfinalizowana pod koniec maja umowa obejmuje zakup ośmiu pojazdów Mercedes-Benz Actros 1842. Spółka Sokołów-Logistyka specjalizuje się w międzynarodowym transporcie spożywczym oraz w przewozie żywych zwierząt. Nowe Mercedesy Actros zostały zamówione pod koniec 2016 r. i uroczyście dostarczone w maju br. Warto jednak zaznaczyć, że przed zakupem Actrosów przeprowadzono testy. Próby zrealizowano w 2014 r., wykorzystując dwa egzemplarze Actrosa. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy z Mercedes-Benz – zaznaczył podczas majowego spotkania Rafał Rusjan, prezes spółki Sokołów-Logistyka. – W naszej strategii biznesowej stawiamy przede wszystkim na długofalowe myślenie, obejmujące dłuższą, co najmniej kilkuletnią perspektywę. Dlatego jeśli chodzi o zarządzanie flotą, zależy nam na współpracy, która będzie się rozwijała z roku na rok. Ważne jest, by w biznesie brać pod uwagę perspektywiczną realizację celów zarówno tych bliskich, jak i dalekosiężnych. Sokołów-Logistyka Sp. z o.o. posiada ponad 43-letnie doświadczenie w przewozach chłodniczych oraz żywych zwierząt. W ciągu wielu lat wypracowano optymalne metody, co przekłada się na wysoką efektywność transportu. Jej rozwój jest możliwy dzięki wykwalifikowanej kadrze oraz zmodernizowanej flocie. Wszystkie osiem czerwonych Mercedesów Actros 1842 wyposażonych jest w nowoczesne silniki OM 471, które mają być jeszcze bardziej ekonomiczne. – Actros jest obecnie liderem, jeśli chodzi o najniższą normę spalania paliwa w naszej flocie – skomentował Rafał Rusjan. – Po tych najnowszych spodziewamy się jeszcze lepszych wyników, bo są wyposażone w silniki nowej generacji OM 471 –. Aby cel osiągnąć, przedstawiciele Sokołów-Logistyka zapowiedzieli już ścisłą współpracę z trenerami Mercedes-Benz. Nowoczesne ciężarówki Mercedes-Benz cieszą się uznaniem na całym świecie. Zapewniają użytkownikom duże właściwości użytkowe oraz komfort pracy, który dla kierowców prowadzących auta przez wiele godzin jest trudny do przecenienia. Jest to zasługa innowacyjnych rozwiązań, opracowanych przez specjalistów Mercedesa. Przykładowo w zakupionych Actrosach montowane są obszerne kabiny StreamSpace oraz przewidujący tempomat Predictive Powertrain Control. PPC wykorzystuje dane topograficzne oraz GPS. Znając pozycję samochodu, „wie”, jak droga będzie zmieniać się podczas pokonywania kolejnych kilometrów. Mając tę wiedzę, tempomat reguluje prędkość jazdy oraz przełożenie skrzyni biegów.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę