Mercedes-Benz Trucks - Actros po raz piąty

Mercedes-Benz Trucks - Actros po raz piąty

W listopadzie międzynarodowe jury złożone z branżowych dziennikarzy z 24 europejskich krajów zajmujących się pojazdami użytkowymi wybrało najlepszą ciężarówkę roku 2020 - International Truck of The Year (ITotY). Okazał się nią Mercedes Actros, który od wprowadzenia na rynek w roku 1997 zdobył ten tytuł już po raz piąty. W sumie Mercedes-Benz może pochwalić się aż 9 zwycięstwami ITotY, dzięki czemu pozostaje najbardziej utytułowaną marką w tym prestiżowym konkursie.

Zdobywając łącznie 121 punktów, Actros pozostawił w pokonanym polu ostatnio wprowadzoną dalekobieżną ciężarówkę Iveco S-Way oraz paliwooszczędne Volvo FH I-Save. Prestiżową nagrodę z rąk Gianenrico Griffiniego, przewodniczącego międzynarodowego jury, odebrał prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks. – Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że jury Truck of the Year uhonorowało nasze wysiłki ostatnich lat i miesięcy tą nagrodą. Będzie to dla nas zachętą, aby nadal dawać z siebie wszystko i spełniać najwyższe standardy w rozwoju naszych samochodów ciężarowych, zwłaszcza w odniesieniu do takich  przyszłościowych kwestii, jak mobilność elektryczna, jazda zautomatyzowana czy cyfryzacja branży – powiedział Uwe Baake w trakcie ceremonii wręczania nagrody, która odbyła się podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych Solutrans we francuskim Lyonie.

Bezpieczny i komfortowy

Tytuł International Truck of the Year jest przyznawany corocznie ciężarówce, która w największym stopniu zapewniła wzrost efektywności transportu drogowego. W ocenie jury brane są pod uwagę takie kryteria, jak innowacje technologiczne, oszczędne zużycie paliwa, przyjazność dla środowiska, właściwości jezdne, bezpieczeństwo, komfort czy całkowite koszty posiadania TCO (Total Cost of Ownership). Flagowego Actrosa wyróżniają przede wszystkim rozwiązania w zakresie komfortu, łatwości prowadzenia i bezpieczeństwa. Nowy Mercedes-Benz został wyposażony w takie innowacje, jak Kokpit Multimedialny, kamerowy system MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych, funkcję półautomatycznej jazdy z systemem Active Drive Assist czy unowocześnione systemy bezpieczeństwa, w tym Active Brake Assist piątej generacji i ulepszony asystent tzw. martwego pola. Dziennikarze zasiadający w jury ITotY wysoko ocenili także funkcjonalne rozszerzenie przewidującego tempomatu PPC (Predictive Powertrain Control), ułatwiającego dalekobieżne przejazdy po drogach obfitujących w zakręty, oraz w pełni cyfrowy Kokpit Multimedialny, który w nowym Actrosie zastąpił konwencjonalną zintegrowaną tablicę wskaźników.

SS

Reklama
Powiązane artykuły