W Mercedes-Benz Trucks, z udziałem licznych gości, 9 stycznia świętowano osiągnięcie ważnego kamienia milowego. Zaledwie półtora roku po wbiciu w ziemię pierwszej łopaty, w południowym Palatynacie otwarto rozbudowane centrum rozwojowo-testowe.
W centrum kompetencyjne prac rozwojowych nad samochodami ciężarowymi ‒ w tym nowy budynek hamowni do badań zespołów i kompletnych pojazdów oraz budynek biurowy i warsztatowy ‒ zainwestowano około 50 milionów euro. Dodatkowe ok. 20 milionów euro przeznaczono na ultranowoczesną hamownię podwoziową do kompleksowych testów ciężarówek Mercedes-Benz przeprowadzanych w czasie rzeczywistym. Urządzenie to jest kolejnym istotnym elementem Kampusu Testowego Samochodów Ciężarowych Mercedes-Benz, uruchomionym w roku 2019.
Jak stwierdza Stefan Buchner: – nowe możliwości rozwoju i testowania doskonale uzupełnią działalność naszej fabryki samochodów ciężarowych w Wörth. Poprzez połączenie różnych obszarów rozwoju ten największy zakład produkcyjny ciężarówek Mercedes-Benz dodatkowo zyskuje na znaczeniu, oferując atrakcyjne, długofalowo zabezpieczone miejsca pracy w południowym Palatynacie.
Prof. Uwe Baake, szef działu rozwoju produktowego Mercedes-Benz Trucks, dodaje: – Nasza nowa hamownia podwoziowa dla samochodów ciężarowych jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Dzięki precyzyjnej symulacji jazdy dla konwencjonalnych i alternatywnych układów napędowych, przenieśliśmy testy i pomiary z dróg do hali testowej, wnosząc w ten sposób istotny wkład w ekologiczność i odciążenie dróg publicznych.
kompetencyjnym w zakresie prac rozwojowych nad samochodami ciężarowymi marki Mercedes-Benz, odgrywającym istotną rolę w projektowaniu i testowaniu skomunikowanych sieciowo, zautomatyzowanych i elektrycznych pojazdów. Otwarcie EVZ w czerwcu 2008 roku w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu produkcyjnego w Wörth umożliwiło nawiązanie ścisłej współpracy pomiędzy działami rozwoju i produkcji. Ta bliskość strefy produkcyjnej daje wyraźne korzyści, na przykład w zakresie zaopatrzenia/logistyki części czy kooperacji z działem przygotowania produkcji (łączącym działy rozwoju i produkcji). Połączenie obszarów rozwoju w Wörth zapewnia znaczące efekty synergistyczne.
EVZ posiada wiele odcinków dróg o złej jakości nawierzchni i różnych rodzajach jezdni, które odzwierciedlają stan dróg na całym świecie. W ten sposób można tu stworzyć dla pojazdów testowych takie same warunki, jakie występują na przykład w Ameryce Południowej, Korei Południowej, Afryce i oczywiście w Europie. Do EVZ należy też tor testowy o maksymalnym nachyleniu do 49 procent, służący do testów funkcjonalnych. Ponadto EVZ obejmuje również obiekty biurowe, warsztatowe i serwisowe, w których znajdują się między innymi hamownie do testowania komponentów samochodów ciężarowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę