Mercedes-Benz Trucks - Czteroosiowa wywrotka Arocs

Mercedes-Benz Trucks - Czteroosiowa wywrotka Arocs

Czteroosiowa wywrotka Arocs jest produkowana przez niemiecką firmę Mercedes Benz Trucks od roku 2013. Jej najnowsza wersja pozostaje wierna swym zaletom i wciąż wyróżnia się mocą, wytrzymałością oraz ekonomicznością. Dodatkowo oferuje cyfrowe rozwiązania Multimedia Cockpit użyteczne w branży budowlanej.

Multimedia Cockpit składa się z dwóch cyfrowych wyświetlaczy, zastępując tym samym klasyczną, zintegrowaną tablicę wskaźników. Główny kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, umieszczony za kierownicą, czytelnie i przejrzyście wizualizuje wszelkie informacje o pojeździe oraz o parametrach jazdy i stanach roboczych pojazdu. O pracy zabudowy lub osprzętu symbolicznie informują lampki kontrolne. Dodatkowo dostępne są ostrzeżenia dla kierowcy w formie wyskakujących okienek, które można skonfigurować do dziesięciu komunikatów. Okienka zawierają symbol i krótki tekst informacyjny. Możliwe są np. komunikaty o następującej treści: „Usterka przekładni w zabudowie”, „Usterka sprzęgu przyczepowego”, „Za wysoka temperatura oleju w zabudowie” albo „Konieczność przeglądu zabudowy”.
Drugi wyświetlacz Multimedia Cockpit z ekranem dotykowym umieszczono na desce rozdzielczej. Odpowiednie symbole można dobierać spośród ponad 130 oferowanych wzorów. Ponadto w dalszym ciągu istnieje możliwość umieszczenia klasycznych przełączników w polu obsługowym, znajdującym się bezpośrednio pod wyświetlaczem dodatkowym.

Integracja techniczna

By skonfigurować symbole Multimedia Cockpit nie trzeba demontować zintegrowanej tablicy wskaźników. Autoryzowany serwis może łatwo pobrać symbole z biblioteki pojazdu za pomocą systemu XENTRY-Diagnose. W zależności od potrzeb można wybrać nawet 5 lampek kontrolnych, które będą sygnalizowały status zabudowy. Pokażą np. czy włączone są reflektory zabudowy albo wysunięte podpory żurawia.

Wyświetlacz z szerokim zakresem

W przypadku braku osoby kierującej ruchem na placu budowy, wiele pojazdów budowlanych można bezpiecznie obsługiwać z kabiny kierowcy tylko wtedy, gdy ich promień działania jest dokładnie monitorowany przez kamery. W nowym Arocsie nie trzeba w tym celu instalować dodatkowych monitorów, ponieważ wyświetlacz dodatkowy Multimedia Cockpit odbiera obraz z 4 kamer, ponadto harmonijnie współpracuje z zabudową. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami wyświetlania oraz przykładowo powiększyć tylko ten widok, który go w danej chwili interesuje. Do obsługi funkcji można nadal używać przełączników mechanicznych lub zastąpić je przełącznikami wirtualnymi - sterowanie nimi jest wygodnie i intuicyjnie.

Więcej przestrzeni montażowej

Mercedes-Benz Trucks we wszystkich pojazdach czteroosiowych montuje fabrycznie pionowy układ wydechowy. Dzięki niemu z boku ramy zwiększa się przestrzeń do montażu zabudowy i osprzętu, np. dodatkowych zbiorników paliwa czy schowków. Kolejną zaletą tych rozwiązań w porównaniu z dotychczasowymi bocznymi układami wydechowymi, w których jedynie rura wydechowa była prowadzona pionowo, jest zmniejszenie masy pojazdu. Nowy boczny układ wydechowy umożliwia realizację zoptymalizowanych pod względem przestrzeni montażowej rozwiązań ze standardowym układem wydechowym.

System zarządzania współpracą

Mercedes-Benz Trucks zapewnia wszechstronność nowego Arocsa w szerokim zakresie zastosowań także poprzez uwzględnienie wymagań producentów zabudów już na etapie projektowania pojazdu. Z kolei producenci zabudów posiadający status „Qualified Partner” zobowiązują się do utrzymywania standardów jakości usług serwisowych odpowiednich dla marki Mercedes-Benz, włącznie z dostawą i dokumentacją części. W zamian otrzymują dostęp do danych konstrukcyjnych, dzięki którym mogą zrealizować zamówioną zabudowę szybko i w wysokiej jakości.

GA

Reklama
Powiązane artykuły