[ATB] Budownictwo

Miliardowy kontrakt - Wygrał STRABAG

Data publikacji:

STRABAG, europejski koncern budowlany z główną siedzibą w Wiedniu, działa na polskim rynku od 1987 r. Jest częścią holdingu, w skład którego wchodzą spółki zajmujące się budownictwem drogowym, kubaturowym, kolejowym, wytwarzaniem mas bitumicznych, wydobywaniem kruszyw i tłucznia.

To właśnie konsorcjum składające się ze spółek Grupy STRABAG oraz firmy Krakowskie Zakłady Automatyki SA. zmodernizuje 20 – kilometrowy fragment linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. To największa obecnie inwestycja kolejowa w Polsce, której wartość wynosi 958 mln zł netto. Realizacja projektu ma potrwać do kwietnia 2021 r. W ramach kontraktu powstanie nowa Szybka Kolej Aglomeracyjna w Krakowie, dobudowane zostaną dwa nowe dodatkowe tory kolejowe między Dworcem Towarowym  a Krakowem-Płaszowem oraz jeden dodatkowy tor do Bieżanowa. Tu powstaną dwa kolejne przystanki –pierwszy w ścisłym centrum Krakowa, na Grzegórzkach, w rejonie ul. Kopernika i będzie to kolejny po Dworcu Głównym największy węzeł przesiadkowy w stolicy Małopolski, a drugi zlokalizowany zostanie na obrzeżach, przy ul. Złocieniowej. Ponadto kontrakt przewiduje budowę dwóch mostów kolejowych na Wiśle o długości 234 m oraz 227 m, a także przebudowę czterech stacji kolejowych: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów. Wszystkie stacje pasażerskie wyposażone będą w elementy małej architektury oraz system informacji pasażerskiej.  Prace obejmą łącznie 55 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady i kładki dla pieszych.
W ramach modernizacji linii kolejowych nr 133 i 91 o długości 20 km na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pozwoli to na zwiększenie przepustowości ruchu pociągów i skrócenie czasu przejazdu podróżujących. 
Zmodernizowane stacje i nowa Szybka Kolej Aglomeracyjna zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei dalekobieżnych na linii E30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla oraz łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju. Inwestycja zrealizowana będzie w ramach unijnego programu finansowego Connecting Europe  Facility w formule „projektuj i buduj”.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.