Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na modernizację stopnia wodnego Rędzin na Odrze w km 260,7. Przedsięwzięcie dotyczy przystosowania infrastruktury do III klasy drogi wodnej.
Przetarg Do realizacji zadania zgłosiły się dwa konsorcja. Pierwsze z nich składało się z firm ETP i Nafto (61,881 mln zł), a drugie – Eko-Wod i Naviga-Stal (47,150 mln zł). Obaj oferenci zaproponowali 60-miesięczny okres gwarancji. Budżet zamawiającego opiewa na 48,018 mln zł. Podczas oceny ofert zamawiający brał pod uwagę: cenę (60%), doświadczenie kierownika budowy (30%) oraz okres gwarancji (10%). Ostatecznie za najkorzystniejszą uznana została propozycja konsorcjum Eko-Wod i Naviga-Stal. III klasa żeglowności Zadaniem wykonawcy będzie m.in. przeprowadzenie robót konstrukcyjno-budowlanych na jazie, wykonanie grodzy budowlanej, modernizacja poszuru i ponuru jazu, modernizacja konstrukcji mostowych na jazie z wymianą uszkodzonych elementów, wymiana urządzeń kontrolno-pomiarowych na jazie oraz wymiana instalacji elektrycznej zasilającej, sterowniczej i teletechnicznej. Głównym celem inwestycji jest dostosowanie stopnia wodnego Rędzin na Odrzańskiej Drodze Wodnej do III klasy żeglowności. Docelowo cały ten szlak wodny ma mieć minimum IV klasę żeglowności. Stopień wodny Rędzin jest zlokalizowany we Wrocławiu. Jego budowa rozpoczęła się w 1913 roku. Składa się on z jazu oraz dwóch śluz – południowej i północnej.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę