[ATB] Aktualności Giant

"Mrówki” w nowej odsłonie

Data publikacji:

Dystrybucja kompaktowych ładowarek kołowych Giant powinna nabrać wkrótce tempa. Dotychczasowego importera tych maszyn zastąpiła bowiem na początku tego roku spółka Giant Polska, która chce zdecydowanie zwiększyć sprzedaż holenderskich ładowarek na naszym rynku.

Działającej oficjalnie od stycznia spółce Giant Polska udało się już pozyskać kilku dilerów, a obecnie rozwija także zaplecze techniczne, umożliwiające sprawną obsługę serwisową i zaopatrzenie w części zamienne. – Obecnie jesteśmy na etapie budowania sieci dilerskiej. Na pewno utworzymy też w Polsce magazyn części zamiennych, aby zapewnić szybki dostęp do najbardziej rotujących, najczęściej poszukiwanych części, z realizacją dostawy na drugi dzień od zamówienia – Mariusz Kramuszke, dyrektor handlowy firmy Giant Polska.

Mocne kompakty

Według firmy Giant Polska dotychczasowe doświadczenia wskazują, że w segmencie kompaktowych ładowarek przegubowych wiodącym modelem jest ponad dwutonowy G2200 HD. W tej klasie oferta obejmuje obecnie 6 nowych modeli z serii G2200, w tym 3 ze standardową przednią ramą - G2200, G2200 HD i G2200 HD+, wszystkie o masie własnej 2,1 t, oraz odpowiadające im 3 modele o masie 2,2 t, ze wzmocnioną ramą X-TRA, dedykowane do szczególnie ciężkich prac. Trzy pierwsze maszyny mają takie same parametry robocze wysięgnika - w tym udźwig konstrukcyjny 1,65 t, obciążenie wywracające 1,45 t (w punkcie mocowania osprzętu, pozycja na wprost) i wysokość podnoszenia 2,82 m (w punkcie obrotu osprzętu). Trzy maszyny w wersji X-TRA mają natomiast wyższy udźwig - 2,2 t, oraz obciążenie wywracające - 2,05 t, ale za to mniejszą wysokość podnoszenia - 2,45 m. Kompaktowe ładowarki wyróżnia m.in. niewielka szerokość - tylko 1,08 m (ogumienie standardowe, wszystkie modele), i dobra zwrotność - promień skrętu z łyżką tylko 2,6 m (2,65 m wersji X-TRA).
Wszystkie maszyny są wyposażone w te same 3-cylindrowe silniki Kubota D1105 (Stage V) o mocy 18,5 kW/25 KM i mają hydrostatyczny napęd na 4 koła oraz układ jezdny oparty na osiach z limitowanym poślizgiem: 6-tonowych (w tym Heavy Duty w modelach HD) lub 8-tonowych (w G2200 HD+/HD+ X-TRA). Ładowarki G2200 i G2200 X-TRA mają jeden zakres prędkości (0-12 km/h), a pozostałe - dwa (0-10 i 0-20 km/h). Różnice dotyczą także siły uciągu, która wynosi 12,6 kN (G2200/G2200 X-TRA); 14,3 kN (HD/HD X-TRA) lub aż 23 kN (HD+/HD+ X-TRA).

Warte zaufania

Atutem holenderskich ładowarek, oznaczanych m.in. wizerunkiem bojowo wyglądającej mrówki („ant” w nazwie GiANT, to po angielsku mrówka), jest solidna konstrukcja i wysoka jakość, potwierdzona znikomą liczbą zgłaszanych uwag i reklamacji. Przegubowe kompakty Giant są doceniane zwłaszcza w Holandii, gdzie są numerem 1, czy w Niemczech, gdzie plasują się w pierwszej trójce najpopularniejszych maszyn tego typu. – Ładowarki powstają w całości w UE, z wykorzystaniem podzespołów pochodzących od renomowanych dostawców, takich jak Bosch Rexroth w wypadku hydrauliki czy Comer, jeśli chodzi o osie. Cała konstrukcja, wszystkie elementy metalowe są produkowane na Węgrzech, a montaż maszyn odbywa się w Oisterwijk w Holandii. Bardzo ważna jest również jakość wykonania, monitorowana w trakcie produkcji, oraz skrupulatna końcowa kontrola gotowych maszyn. Po zmontowaniu każda ładowarka jest testowana przez około 2 godziny –  podkreśla Mariusz Kramuszke.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atb 02/2020
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.