Największa maszyna do transportu materiałów Liebherr, dostarczona do Francji, LH 110 M Port Litronic, będzie eksploatowana w porcie Villefranche-sur-Saône w regionie Auvergne-Rhône-Alpes, niedaleko Lyonu. Port znajduje się bezpośrednio na szerokotorowej osi rzek Rodan-Saona, działając jako trójmodalne miejsce łączące drogi wodne, drogowe i kolejowe w całej Francji.
Florent Dupré, dyrektor zarządzający portu Villefranche-sur-Saône, poszukiwał wysokiej jakości, niezawodnej maszyny, która byłaby w stanie zapewnić dobre parametry przeładunkowe. Ponadto powinna zapewniać dużą elastyczność, aby sprostać szerokiemu zakresowi różnych wymagań operacyjnych w porcie.
Firma, która utrzymuje stosunki handlowe z Liebherr od 2002 roku, wybrała LH 110 M Port, nową maszynę do transportu materiałów o masie operacyjnej około 110 ton z linii produktów Port Equipment. Oprócz wysokiego poziomu jakości produktów Florent Dupré był pod wrażeniem otwartości i kompetencji lokalnego przedstawiciela Liebherr, firmy Tecmat Service.
Nowa maszyna Liebherr LH 110 M Port została zaprojektowana specjalnie do przeładunku towarów masowych i drobnicowych w operacjach przeładunkowych w porcie. Imponuje nowym wyposażeniem o zoptymalizowanej masie i ogromnym udźwigiem. Jednocześnie, 13-metrowy wysięgnik kątowy i 12-metrowe ramię proste zapewniają maszynie zasięg do 23,8 m, co pozwala na pokrycie rozległego obszaru roboczego podczas załadunku i rozładunku statków. Podparcie podpory na przednim i tylnym podwoziu ruchomym oraz zoptymalizowany rozkład ciężaru między górną częścią podwozia, podwoziem i wyposażeniem zapewniają maksymalną stabilność podczas pracy i przyczyniają się do ponadprzeciętnej zdolności przeładunkowej.
LH 110 M w porcie w Villefranche-sur-Saône jest przedstawiany jako potężna i wydajna maszyna. Wyposażenie obejmuje standardowy, innowacyjny system odzyskiwania energii Liebherr (ERC). Zwiększa to wydajność systemu, zapewniając większą zdolność przeładunkową i jednocześnie pozwalając na oszczędność energii do 30%. Silnik wysokoprężny Liebherr o mocy 300 kW/408 KM, zgodny z normą emisji spalin Stage V, pozwala tej maszynie do transportu materiałów uzyskać łączną moc 478 kW w połączeniu z systemem ERC.
Kolejną atrakcją LH 110 M Port jest hydrauliczna kabina kierowcy z drzwiami przesuwnymi o dowolnej regulacji wysokości. Duże powierzchnie okien zapewniają operatorowi w porcie optymalny widok w górę, do przodu i do dołu. Kabinę można przesunąć do przodu nawet o 4 metry, aby uzyskać jeszcze lepszy widok do przodu, na przykład przez burty statku. Ponadto zapewnia operatorowi bezpieczny i łatwy dostęp z ziemi. Ergonomiczny fotel kierowcy, intuicyjny kolorowy ekran dotykowy oraz standardowe elementy sterujące proporcjonalne i sterowanie dżojstikiem przyczyniają się do wygodnej obsługi i precyzyjnego sterowania wózkiem przeładunkowym Liebherr.
Codziennie w porcie w Villefranche-sur-Saône przeładowywana jest szeroka gama różnych materiałów. Daje to rocznie do 1,85 mln ton towarów masowych i konwencjonalnych. Portfolio produktów firmy obejmuje szeroką gamę rozwiązań logistycznych w zakresie obsługi ciężkich ładunków, a także możliwości magazynowe i zewnętrzne. Aby elastycznie reagować na określone wymagania operacyjne, Florent Dupré wybrał osprzęt specjalnie opracowany i wyprodukowany przez Liebherr do obsługi portowej. Wyposażenie LH 110 M Port obejmuje teraz chwytak dwuszczękowy Liebherr i chwytak do drewna Liebherr, każdy w dwóch różnych rozmiarach.
Dwa chwytaki Liebherr, GMZ 80 i GMZ 120, mogą być używane do bezpiecznego i szybkiego przeładunku towarów masowych, takich jak ruda, węgiel, piasek, żwir i ziarno. Objętość napełniania chwytaka Liebherr GMZ 80 wynosi 6 m³; w GMZ 120 około 8 m³. Specjalne chwytaki do drewna Liebherr służą do bezpiecznego przenoszenia wszelkiego rodzaju drewna. Chwytak do drewna Liebherr GMH 80 może podnosić i przenosić do 1,9 m² drewna. Chwytak do drewna Liebherr GMH 120 może udźwignąć do 3,6 m².
Aby umożliwić szybką i bezpieczną wymianę osprzętu do różnych operacji z kabiny kierowcy, LH 110 M Port jest teraz wyposażony w system szybkozłącza MH 110B LIKUFIX. Jest to w pełni automatyczny system sprzęgający do zawieszanych osprzętu, na przykład chwytaków Liebherr i chwytaków do drewna.
– Połączenie osprzętu Liebherr specjalnie zaprojektowanego do zamierzonej operacji oraz w pełni automatycznego systemu szybkozłącza Liebherr pozwoli na maksymalne wykorzystanie portu LH 110 M, a tym samym większą wydajność przeładunkową w naszym porcie w Villefranche-sur- Saona-Florent Dupré.
– Połączenie osprzętu Liebherr specjalnie zaprojektowanego do zamierzonej operacji oraz w pełni automatycznego systemu szybkozłącza Liebherr pozwoli na maksymalne wykorzystanie portu LH 110 M, a tym samym większą wydajność przeładunkową w naszym porcie w Villefranche-sur- Saona
-Florent Dupré.
Oficjalne przekazanie LH 110 M Port odbyło się w porcie w Villefranche-sur-Saône pod koniec 2020 roku. Podczas ceremonii Martin Schickel (dyrektor zarządzający Liebherr-France SAS) i Franck Lafabrie (dyrektor zarządzający Tecmat Service ) przedstawił kierownikowi portu Florentowi Dupré symboliczny klucz do nowej maszyny do obsługi materiałów Liebherr.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę