Firma Goodyear rozszerzyła swoją linię produktów do transportu górniczego poza drogami publicznymi. Nowym produktem jest opona RH-4A+, która według deklaracji producenta, zapewnia obniżenie kosztów operacyjnych i zwiększenie wydajności na twardych, skalnych podłożach.
Oponę cechuje bardzo głęboki bieżnik klasy E-4+, bardziej otwarty wzór i zoptymalizowany nacisk na powierzchnię styku z podłożem, co zapewnia długie godziny pracy. Jeśli chodzi o korzyści jakie można zdefiniować decydując się na zastosowanie nowej opony Goodyear RH-4A+ do transportu górniczego, wskazać należy m.in. większą wytrzymałość ściany bocznej i stabilność poprzeczną, co jest zasługą nowej technologii Goodyear Durawall Technology, szerszego profilu stopki i większej szerokości krawędzi.
Z nową oponą przemysłową wiąże się również dłuższy okres eksploatacji i lepsza ochrona przed uszkodzeniami mechanicznymi dzięki bardziej otwartemu wzorowi bieżnika oraz jego głębokiej rzeźbie spełniającej normę E-4+. To jednak nie wszystko, bo według producenta model RH-4A+ cechują także niższe temperatury robocze, możliwe do uzyskania dzięki nacięciom osiowym bieżnika, w poszczególnych jego sekcjach, a także nacięciom barkowo-bocznym.
Według testów terenowych przeprowadzonych wśród klientów z branży górniczej w kwietniu 2019 r. na oponie 46/90R57, opona RH-4A+ zapewnia do 12% więcej godzin pracy niż RM-4B+.
– Niskie koszty operacyjne to ważny wymóg dla operatorów kopalń. Klienci oczekują również innych korzyści związanych z wydajnością, takich jak bieżnik i osnowa, które razem zapewniają długi okres eksploatacji, odporność na uszkodzenia mechaniczne i doskonałą trakcję na trudnych, twardych, skalnych podłożach. Nowa RH-4A+ zapewnia te korzyści, pomagając flotom górniczym zoptymalizować wydajność i obniżyć koszty operacyjne – skomentował Eric Matson, globalny kierownik działu inżynierii terenowej OTR w firmie Goodyear. Opona RH-4A+ jest obecnie dostępna w rozmiarach 59/80R63, 46/90R57 i 27.00R49 za pośrednictwem globalnej sieci autoryzowanych dilerów OTR Goodyear. Jest dostępna w niestandardowych konstrukcjach karkasu i ze specjalnymi mieszankami bieżnika Goodyear, spełniającymi indywidualne potrzeby klienta. – Uzupełnieniem RH-4A+ jest oprogramowanie Goodyear do monitorowania parametrów eksploatacyjnych opon EMTrack, które umożliwia operatorom śledzenie ich właściwości w celu zmniejszenia kosztów eksploatacji. Dzięki systemowi EMTrack operatorzy górniczy mogą śledzić parametry eksploatacyjne swoich opon, w tym nowej RH-4A+, co pomaga określić czas rotacji i wymiany oraz wspiera zarządzanie zapasami – dodaje Matson.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę