Firma Cummins ogłosiła oficjalne otwarcie nowego, wielopaliwowego Centrum Testowego Powertrain na kampusie w Darlington, Wielka Brytania. Ta rozbudowa europejskiego działu operacji technicznych Cummins umacnia pozycję firmy jako lidera technologii niskoemisyjnych i bezemisyjnych, co jest zgodne z globalnymi dążeniami do redukcji emisji gazów cieplarnianych i poprawy jakości powietrza.
Nowe Centrum Testowe Powertrain poszerza obecne możliwości testowania silników Cummins, umożliwiając testowanie pełnych układów napędowych na zaawansowanym oleju napędowym, gazie ziemnym, wodorze oraz technologiach elektrycznych opartych na akumulatorach. Będzie ono kluczowe dla rozwoju szerokiej gamy produktów Cummins i Accelera, w tym silników spalinowych spełniających normy Euro 7 i Stage 6, ogniw paliwowych i baterii, a także kluczowych komponentów, takich jak osie i e-osie.
Po zainwestowaniu ponad 13 mln funtów, dwupiętrowe centrum o powierzchni 738 m² znacznie zwiększa możliwości testowe Cummins dzięki nowoczesnym urządzeniom. Wśród nich znajdują się w pełni zrobotyzowane symulatory jazdy z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, symulatory nachyleń drogi i obciążenia, symulatory poślizgu kół oraz odtworzenia cyklu pracy silnika.
Jonathon White, wiceprezes ds. inżynierii w dziale silników, powiedział:
– Nowe centrum pozwala Cummins na rozwijanie i testowanie szerokiej gamy pojazdów i maszyn napędzanych wodorem, odnawialnym gazem ziemnym, zaawansowanym olejem napędowym lub technologiami elektrycznymi. Jest to kluczowy element naszej strategii Destination Zero, mającej na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych i poprawę jakości powietrza, pomagając naszym klientom w ich transformacji energetycznej, niezależnie od wybranego rozwiązania.
Inżynierowie Cummins poszerzają swoje możliwości, wykorzystując zaawansowane dynamometry do testowania układów napędowych zamontowanych w podwoziach. Dotychczas skupiali się głównie na testowaniu silników, teraz mogą rozwijać pełne układy napędowe do użytku drogowego – od małych SUV-ów po 44-tonowe ciężarówki i autobusy piętrowe, a także do maszyn budowlanych i rolniczych. Mogą to być pojazdy z napędem na dwa lub cztery koła.
White dodał:
– Szerokie możliwości inżynieryjne Cummins w zakresie układów napędowych otwierają drogę do wdrażania czystszych technologii, jednocześnie poprawiając prowadzenie, wydajność, efektywność i zrównoważony rozwój, a także minimalizując koszty operacyjne. Wspiera to również zgodność z regulacjami, takimi jak nadchodzące normy Euro 7 i regulacje dotyczące CO2 dla pojazdów ciężarowych.
Nowe centrum nie tylko wspiera rozwój czystszych rozwiązań energetycznych, ale także przynosi lokalne korzyści środowiskowe. Zaawansowane dynamometry wyposażone są w systemy odzyskiwania energii, które generują prąd wykorzystywany w całym zakładzie Cummins, zmniejszając obciążenie lokalnej sieci energetycznej. Dodatkowo, zużycie wody jest ograniczone dzięki zbieraniu deszczówki, co jest już stosowane w fabryce silników.
Nowe standardy w transporcie z firmą Goldhofer
Nowa seria zaworów RVH od Weber-Hydraulik
Betonomieszarki Terex z silnikami wodorowymi Cumminsa
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę