W czerwcu 2024 roku firma Develon, znana wcześniej jako Doosan Construction Equipment, oficjalnie otworzyła nowe centrum Uptime Center w Europie. Nowe centrum, zlokalizowane w regionalnej siedzibie firmy w centrum Pragi, stanowi kluczowy element globalnej sieci Develon Uptime Center (DUC), do której należą również oddziały w Seulu, Dubaju, Ghanie, Brazylii, Ameryce Północnej i Indonezji.
Głównym celem Uptime Center jest optymalizacja czasu pracy maszyn oraz zapewnienie wydajnego i skutecznego działania urządzeń klientów. Develon stawia na zwiększenie produktywności sprzętu poprzez kompleksowe wykorzystanie cyfrowych technologii serwisowych oraz szybkie reagowanie na zgłoszenia serwisowe zarówno od klientów, jak i dealerów oraz dystrybutorów na odległość.
Centrum Uptime jest zbudowane na bazie scentralizowanego monitorowania stanu i dostępności zasobów cyfrowych. Dzięki agregacji danych z różnych źródeł, Develon ma możliwość kompleksowego i wizualnego przeglądu najważniejszych systemów i serwisów maszyn. Pozwala to na wgląd w wydajność systemów, rozpoznawanie potencjalnych problemów oraz szybkie reagowanie na wszelkie nieprawidłowości.
Jednym z głównych założeń DUC jest przejście od reaktywnego podejścia do problemów do strategii proaktywnej, która przewiduje potencjalne problemy i zapobiega przestojom. Utworzenie DUC bazuje na pilotażu Centrum Monitorowania Maszyn (MMC), które powstało w 2021 roku. Oficjalnie uruchomione pod nazwą DUC pod koniec stycznia 2024 roku, obejmuje rozszerzony zakres prac, w tym zdalne usługi zorientowane na klienta oraz monitorowanie.
Uptime Center integruje nowe technologie i procesy, co jest kluczowe dla osiągnięcia i utrzymania wysokiego poziomu bezawaryjności maszyn. Regularne monitorowanie kodów usterek, analiza danych z badań oleju oraz monitorowanie konserwacji pozwalają na przewidywanie i zapobieganie awariom.
Analizy dużych zbiorów danych, w tym badania drgań i pomiarów obciążenia podzespołów, pomagają w identyfikacji punktów naprężeń i potencjalnych awarii, umożliwiając proaktywne reagowanie. Badanie danych historycznych dotyczących awarii urządzeń pozwala na identyfikację wzorców i przyczyn, dostarczając informacji potrzebnych do opracowania strategii zapobiegania problemom.
Główne usługi świadczone przez DUC obejmują analizę kodów błędów, symulacje rzeczywistości wirtualnej, prowadzenie poprzez rzeczywistość rozszerzoną oraz technologię CAN BLACK BOX, która umożliwia zdalną diagnostykę poprzez system telematyczny (TMS) połączony z magistralą danych CAN.
Polskie Budownictwo 5.0 – przyszłość w nowoczesnych technologiach
Liebherr XPower – nowoczesne ładowarki kołowe dla branży budowlanej
Debiut Develon na europejskim rynku spycharek
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę