[ATB] Technika Hilti

Nowe funkcje dla półautonomicznego mobilnego robota wiertniczego Hilti

Data publikacji:
Nowe funkcje dla półautonomicznego mobilnego robota wiertniczego Hilti

Firma Hilti wprowadziła nowe funkcje dla półautonomicznego mobilnego robota wiertniczego o nazwie Jaibot. Maszyna wykorzystuje cyfrowo zaplanowane dane do wykonywania zadań, a seria nowych funkcji ma podobno jeszcze bardziej zwiększyć produktywność tego urządzenia.

Jaibot może teraz identyfikować i mapować zainstalowane profile konstrukcji pomostów z blachy falistej, wyrównywać je do wartości z cyfrowych planów i automatycznie dostosowywać zaplanowane otwory wiertnicze do wstępnie zdefiniowanych stref montażowych. Aby uniknąć przeszkód, takich jak istniejące instalacje lub elementy konstrukcyjne, Hilti twierdzi, że Jaibot może wykryć te obiekty i odpowiednio dostosować swój obszar roboczy i ruchy ramion. Ponadto Jaibot może teraz także wiercić i oznaczać otwory w pionowych ścianach betonowych na wysokości od 0,9 do 4,8 m. 

Hilti zapowiedziało, że wprowadzi również szereg funkcji poprawiających bezpieczeństwo, upraszczających użytkowanie i zwiększających dokładność. Aby zapewnić pracownikom jeszcze lepszą ochronę przed pyłem, system podciśnienia Jaibota może zostać zmodernizowany, aby zapewnić o 30% wyższą wydajność usuwania pyłu. Integracja nowego systemu czujników poprawia dokładność wiercenia otworów pod kątem głębokości i pomiaru odległości.

W aplikacji w chmurze Hilti nowe opcje wgrywania planu 2D pozwolą na zwiększenie ilości informacji w tle, lepsze zarządzanie użytkownikami i filtrowanie według średnicy w celu ustalenia ścieżki wiercenia i realizacji planu, a także ulepszone raportowanie z funkcjami takimi jak dane Field-to-BIM i postęp wiercenia. Nowe funkcje będą dostępne w drugiej połowie 2022 r.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.