Firma Magni wprowadza na rynek nową serię ładowarek teleskopowych TH. Gama ta obejmuje maszyny o maksymalnym udźwigu od 5 do 6 t i wysokości roboczej od 8 do 24 m. Została ona zaprojektowana dla budownictwa i przemysłu.
Kompaktowy rozmiar jest idealny dla ciasnych przestrzeni roboczych, gwarantując maksymalną zwrotność w każdym miejscu. Oś wyposażona jest w olejowe hamulce wielotarczowe, które przy 4WD i 4WS zapewniają bardzo dobrą przyczepność do podłoża. Ponadto system poziomowania, będący standardem w tym zakresie, nawet w najtrudniejszych warunkach, pomaga operatorowi pracować na nierównym terenie, umożliwiając regulację +/-8°. Podwozie jest obniżone (z wyjątkiem modeli 5, 5.24 i 6.20) w porównaniu z innymi maszynami TH, aby zagwarantować dodatkową stabilność. Specjalna wersja TH 5.8 Mining została zaprojektowana do pracy w jaskiniach i kopalniach w celu przenoszenia i podnoszenia ładunków.
Kabina została w pełni wyposażona we wszystkie wygody: pełną widoczność, FOPS/ROPS, 100-proc. filtrację cząsteczek powietrza, regulowaną kolumnę kierowniczą oraz 7-calowy ekran dotykowy, który służy operatorowi do zarządzania całą maszyną. Gwarantuje intuicyjną obsługę oraz wyświetla informacje dla użytkownika w 11 różnych językach.
Maszyny są wyposażone w mocny silnik Deutz - dostępny w wersji Stage V, IV Final lub IIIA. Wybór ten był podyktowany chęcią łatwego zaopatrzenia się w cały asortyment na wszystkich rynkach, bez konieczności stosowania zestawów do konwersji. Silnik został zaprojektowany z myślą o łatwym dostępie i ułatwieniu konserwacji. Wszystkie modele wyposażone są w system wykrywania obciążenia oraz napęd na 4 koła i układ kierowniczy, aby zapewnić maksymalną stabilność w każdych warunkach.
Elektroniczne zarządzanie napędem zapewnia doskonałe dopasowanie do krzywej momentu obrotowego silnika w celu zoptymalizowania wykorzystania komponentów, co w konsekwencji powoduje zmniejszenie o 10-15% zużycia paliwa. Oprogramowanie Magni zarządza również przepływem oleju hydraulicznego w sposób płynny. W momencie, kiedy jedna z funkcji jest zatrzymana, efektywność innej wzrasta stopniowo, gwarantując bezpieczne i dokładniejsze ruchy hydrauliczne (do 3/4 w tym samym czasie).
Wysięgnik jest wykonany ze stali o wysokiej wytrzymałości, dzięki czemu jest wyjątkowo mocny, ale jednocześnie elastyczny - co zwiększa ładowność. Automatyczny system mocowania osprzętu jest standardowo montowany we wszystkich zakresach na głowicy wysięgnika, dzięki czemu sprzęt jest bardzo bezpieczny i zapewnia wymienność osprzętu między seriami TH i RTH.
Na końcu wysięgnika znajduje się system automatycznego rozpoznania osprzętu (R.F.I.D System). Dzięki temu system automatycznie rozpoznaje jaki osprzęt został zamontowany, co pozwala na odpowiednie dopasowanie diagramu udźwigu wyświetlanego w kabinie operatora.
W modelach TH 6.20 i TH 5,5.24 standardowo montowany jest układ przesuwu bocznego, umożliwiający boczne przesunięcie tylnej części ramy, a wraz z nią wysięgnika teleskopowego, względem osi wzdłużnej maszyny, w celu skorygowania położenia ładunku bez konieczności ruszania pojazdem. System ten umożliwia przesunięcie o +/-5°, co odpowiada przemieszczeniu o 1,5 m przy całkowicie wysuniętym wysięgniku.
Szeroka oferta rozdrabniaczy firmy Kuhn
Miliardy z Planu Odbudowy dla gospodarki
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę