Nowe niskopodwoziowe od Goldhofer

Nowe niskopodwoziowe od Goldhofer

Wraz z serią Stepstar firma Goldhofer wprowadziła nową generację naczep semi-niskopodwoziowych do ciężkiego transportu wielkogabarytowego. Trzy- i pięcioosiowe naczepy o maksymalnej ładowności do 70 t oferują przedsiębiorstwom przewozowym sprawdzoną wysoką jakość wykonania oraz szereg innych zalet, takich jak inteligentny system zabezpieczania ładunku, praktyczne wyposażenie dodatkowe czy przyjazna obsługa.

Aby zapewnić maksymalną żywotność i niskie koszty posiadania nowe semi-niskopodwoziowe naczepy są standardowo wyposażone w wytrzymałe, wymagające niewielkiej konserwacji komponenty premium, w tym osie i podwozia BPW oraz tylne podpory z wygodną obsługą stopy i automatyczną regulacją wysokości, a także system oświetleniowy Ermax z lampami LED, zapewniający dobrą widoczność w ciemności i przy złej pogodzie. Wysoki stopień standaryzacji podzespołów oznacza łatwą dostępność części zamiennych.

Niska masa, większa ładowność

Dzięki zaawansowanej konstrukcji wprowadzone niedawno pół-niskopodwoziowe, samonaprowadzające się naczepy Stepstar mają wyjątkowo korzystny stosunek ładowności do masy własnej. Osiągnięto to poprzez zmniejszenie masy pojazdu w porównaniu z innymi naczepami tego typu, co przełożyło się na ładowność wyższą o co najmniej 1 tonę lub nawet więcej.

– Dzięki naczepom Stepstar firmy transportowe i budowlane mogą teraz znacznie efektywniej i ekonomiczniej wykorzystywać swoje floty pojazdów – podkreśla Rainer Auerbacher, szef działu techniki transportowej w firmie Goldhofer.

Bezpieczny ładunek

Zastosowany w naczepach Stepstar inteligentny system mocowania oferuje niemal nieskończoną elastyczność w zabezpieczaniu ładunków zgodnie z najbardziej rygorystycznymi przepisami. Obejmuje dużą liczbę punktów kotwiczenia i pierścieni mocujących, nie tylko na ramie, lecz także na „gęsiej szyi” oraz w rynnie w pokładzie na wysięgnik koparki.

Oprócz kieszeni kontenerowych Wader i zaczepów mocujących na ogonie, cały pokład jest również wyposażony w chowane w ramie, łatwo wymienne w razie uszkodzenia pierścienie mocujące (RUD Optilash Fix 10 t). Opcjonalnie dostępne są także kołki kieszeniowe na „gęsiej szyi” do zabezpieczenia dodatkowego ładunku. Innym użytecznym rozwiązaniem stabilizującym ładunek jest pokrycie pokładu innowacyjnym, antypoślizgowym, wodoodpornym materiałem TraffideckGO, który zwiększa bezpieczeństwo i zmniejsza wymagania w zakresie mocowania.

Elastyczna i ekonomiczna

Zaprojektowana z myślą o elastycznym transporcie na i z placów budowy, wyjątkowo długa i szeroka wnęka w pokładzie na wysięgnik koparki (opcja) w naczepach Stepstar nie ma żadnych poprzeczek i jest otwarta z tyłu. Umożliwia to przewożenie koparek z nawet największymi wysięgnikami, przy jednoczesnym zmniejszeniu całkowitej wysokości, co stanowi dużą zaletę na trasach z ograniczeniami wysokości.

– Najważniejsze w tym wypadku jest wyeliminowanie kłopotów z pozwoleniami i niższe koszty transportu – wyjaśnia Robert Steinhauser, dyrektor sprzedaży w firmie Goldhofer na Europę i Afrykę Północną.

Załadunek i rozładunek przebiega łatwo i szybko dzięki wyposażeniu nowej naczepy Goldhofer w lekkie i długie składane rampy, umożliwiające podjazd praktycznie każdej maszyny. Rampy mają przy tym prostą regulację pozwalającą zwiększyć ich szerokość do 2,99 m lub całkowicie je zsunąć. Do zalet należy również niski kąt najazdu i przyjazny, nieniszczący podłoża mechanizm opuszczania. Rampy, które na zamówienie mogą być modyfikowane, wyposażono również w szybki i łatwy system montażu i demontażu. Pozwala to zaoszczędzić paliwo w drodze powrotnej (w wypadku zdemontowania ramp) i zwiększa elastyczność użytkowania naczep z rodziny Stepstar.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atb 03/2020 - zamów:

Bezpłatny egzemplarz   prenumeratę


Reklama
Powiązane artykuły