Nowe wersje ładowarek od firmy Hitachi

Nowe wersje ładowarek od firmy Hitachi

Podczas międzynarodowych targów maszyn, urządzeń budowlanych i górniczych Bauma 2019 w Monachium, firma Hitachi zaprezentowała nowe wersje kompaktowych ładowarek kołowych ZW 75-6 i ZW 95-6. Te wyjątkowo trwałe i wytrzymałe maszyny przeznaczone są do prac w budownictwie, usługach komunalnych oraz rolnictwie.

Ciężar roboczy ładowarek Hitachi wynosi 5050 kg dla wersji ZW 75-6 oraz 5410 kg dla wersji ZW95-6. Prezentowane ładowarki mają zainstalowany nowy, czterocylindrowy silnik chłodzony cieczą z zewnętrzną  recyrkulacją spalin. Moc silnika wynosi odpowiednio 50 kW (68 KM) dla ładowarki ZW 75-6 oraz 55,4 kW (75 KM) dla wersji ZW 95-6. Wspomniane silniki spełniają nową, restrykcyjną normę Stage V, ograniczającą emisję cząstek stałych. Standardowym wyposażeniem ładowarek jest obecnie filtr cząstek stałych  DPF z regeneracją pasywną. Ładowarka posiada pojedyncze ramię gwarantujące precyzję ruchów oraz szerokie pole widzenia dla operatora podczas manewrowania. Wszelkie przewody i okablowanie umieszczone zostały po wewnętrznej stronie ramienia w celu ochrony przed ewentualnymi uszkodzeniami. Wysokie bezpieczeństwo podczas pracy zapewnia samostabilizujące się, przegubowe łączenie wahadłowe. Producent poprawił także niektóre osiągi maszyn. Między innymi opcjonalnie zwiększono przepływ płynu dla układu hydraulicznego do 77 l/min, co umożliwia stosowanie osprzętu wymagającego wyższego natężenia przepływu, np. zamiatarki i młoty. Prędkość poruszania się wynosi dla biegu drogowego od 0 do 20 km/h (opcjonalnie do 30 km/h), a dla biegu terenowego od 0 do 7 km/h.

Duży komfort

 Firma Hitachi przebudowała kabiny ładowarek w celu zapewnienia większej wygody podczas obsługi oraz poprawy widoczności. Przeszklona kabina z konstrukcją ROPS gwarantuje zakres widzenia 360°. Dodatkowo ładowarki Hitachi jako jedyne w swej klasie posiadają okno dachowe, które zapewnia lepszy widok podczas wysokiego rozładunku. Drzwi otwierają się w zakresie 180° i mają dodatkowy uchwyt, który umożliwia łatwy i bezpieczny dostęp operatora do kabiny. Standardowe oświetlenie ładowarki można poszerzyć o opcjonalne lampy LED. Wewnątrz kabiny odnajdziemy komfortowy, podgrzewany fotel z pasem bezpieczeństwa oraz możliwością wielostopniowej regulacji, kolumnę kierowniczą również z możliwością regulacji oraz system ogrzewania i wentylacji z funkcją recyrkulacji powietrza. Wygodną pracę umożliwia operatorowi intuicyjny, modułowy panel sterowania z wbudowanym komputerem do monitorowania bieżącego stanu maszyny oraz dżojstick. Opcjonalne wyposażenie ładowarek stanowią: radio, światło ostrzegawcze, odchylane błotniki tylnych kół, akustyczny alarm cofania, napęd HDRIVE (przepustnica ręczna + tryb pełzania na pedale) i inne. Producent zapewnił również kilka usprawnień w zakresie konserwacji maszyn. Prezentowane modele są standardowo wyposażone w zawory serwisowe do oleju, skracające czas podczas spuszczania oleju silnikowego i hydraulicznego dla rutynowych czynności konserwacyjnych. Okres wymiany oleju wynosi obecnie do 1000 godzin pracy.

dr inż. Przemysław Marek

Reklama
Powiązane artykuły