Firma Doosan w omawianej kategorii średnich ładowarek w tym roku wprowadziła nowy model DL420-7, oferujący ulepszone rozwiązania konstrukcyjne, wyższą wydajność, niższe zużycie paliwa i poprawioną ergonomię pracy na stanowisku operatora. Cechą wyróżniającą ładowarki Doosan jest bogate wyposażenie standardowe.
Ładowarka DL420-7 napędzana jest 6-cylindrowym silnikiem Scania DC13 Stage V o mocy 345 KM spełniającym wymagania normy emisji spalin Stage V, dzięki zastosowaniu technologii selektywnej redukcji katalitycznej i utleniania katalitycznego oraz filtrowi cząstek stałych. Okres oczyszczania filtra DPF wydłużono do ponad 6000 h, a aktualny poziom zanieczyszczania jest wyświetlany na ekranie w kabinie operatora. Zmniejszenie zużycia paliwa uzyskano poprzez rezygnację ze stosowania EGR oraz wprowadzenie możliwości wyboru nowych trybów zasilania (SAT2, Standard lub Power).
Technologia kontroli mocy SAT2 automatycznie skanuje aktywność maszyny i dostosowuje moc wyjściową silnika na podstawie analizy ciśnienia wysięgnika, ciśnienia pompy i mocy wyjściowej wału w czasie rzeczywistym. W ten sposób zaoszczędzić można do 5% paliwa. Ładowarka wyposażona została w automatyczną, 5-biegową skrzynię biegów typu PowerShift oraz hydrauliczną blokadę mechanizmu różnicowego (HDL) dla sprawnej pracy nawet w trudnym terenie.
Główny oraz pomocniczy układ hydrauliczny zapewniają płynne reakcje i bez problemów radzą sobie w każdego rodzaju działaniach. Przeprojektowaniu uległa też kabina operatora. Obecnie oferuje szersze pole widzenia dzięki zwiększeniu o 14% powierzchni okien oraz ograniczeniu tzw. „martwych punktów”. Wewnątrz kabiny znajdziemy fotel Grammer Actimo XXL z regulacją amortyzacji w poziomie i w pionie, pneumatyczną podporą oraz podgrzewaniem w standardzie, 3-punktowy pas bezpieczeństwa z ikonami alarmu na ekranie dotykowym oraz na panelu wskaźników, a także inteligentny system kluczyka Doosan na panelu sterowania kabiny.
Inteligentny kluczyk umożliwia odpalanie do 6 maszyn, zdalne sterowanie drzwiami, blokowanie i odblokowanie drzwi, zwalnianie drzwi oraz wyszukiwanie. Za sterowanie ładowarką odpowiada nowy dżojstik EMCV, wbudowany w podłokietnik, a pełną kontrolę nad maszyną daje 8” ekran dotykowy. Ładowarka w standardzie posiada system oświetlenia LED, łyżkę o zwiększonej pojemności 4,5 m³ i bezprzewodowy system zarządzania flotą Doosan Connect TMS 2.0. W opcji dostępne są elektrycznie regulowane tylne lusterka, sprężarka powietrza z dmuchawą oraz system ważący.
Łyżki z nowej serii od Doosan
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę