Sektor budownictwa drogowego koncentruje swoje działania w połączeniu kilku kluczowych elementów. Zwykle działa pomiędzy wymogami projektów, kosztami transportu i utylizacji materiału a przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. Każdy, kto zajmuje się projektami drogowymi, od przebudowy głównej arterii po przebudowę ulicy miejskiej, lub kto pracuje i handluje konglomeratami bitumicznymi, doskonale zna krytyczne aspekty tej działalności. Główne z nich to ogromne koszty transportu i utylizacji zużytego asfaltu oraz koszty zakupu nowych surowców. Jak radzić sobie z tymi problemami - radzą specjaliści włoskiej firmy MB Crusher.
Każdego dnia - skarży się przedsiębiorca z branży - we wszystkich przypadkach rekonstrukcji nawierzchni drogowej mamy do czynienia z kosztem asfaltu: po usunięciu starego asfaltu firmy muszą załadować olbrzymie ilości na ciężarówki i je przetransportować. To w poważny sposób wpływa na koszty, czas budowy i środowisko – przekonują przedstawiciele MB Crusher. Dzięki bezpośredniej współpracy z placami budowy na całym świecie ta włoska firma skoncentrowała się na tym problemie. W efekcie firmy, które posiadają osprzęt do recyklingu asfaltu, stworzyły sobie drogę do pozyskiwania nowych źródeł dochodu.
Rozwiązaniem w tym zakresie okazują się kruszarki mobilne MB Crusher, które można zainstalować na każdej maszynie operacyjnej, obecnej już na budowie, przekształcając ją w wydajną kruszarkę. Cały zużyty asfalt może zostać przekruszony do potrzebnej frakcji, tak aby mógł być od razu wykorzystany na tej samej budowie, także jako podkład drogowy. Dzięki temu rozwiązaniu firmy mogą stać się konkurencyjne i autonomiczne. Każda łyżka krusząca MB Crusher jest zbudowana tak, aby łatwo dostosować się do wielu potrzeb placu budowy: można ją zainstalować na każdej pracującej maszynie nośnej, kruszy każdy rodzaj asfaltu lub innego materiału, jej konserwacja jest łatwa i może pracować non-stop.
Jeden z kierowników budowy mógł zatem podsumować swoje dotychczasowa doświadczenia słowami: – Asfalt, masa bitumiczna, ale także stare chodniki i place stały się dla nas zasobem. Możemy ponownie wykorzystać materiał bezpośrednio na budowie lub go odsprzedać. Dzięki mobilnym kruszarkom MB Crusher uzyskaliśmy nowe możliwości biznesowe i większą rentowność zamówień.
Słowa te znajdują potwierdzenie w przykładach takiego wykorzystania płynących z całego świata. I tak, jedna z firm z Chile, zajmująca się robotami drogowymi, dzięki łyżce kruszącej MB-L200 była w stanie poddać recyklingowi materiał, aby wykorzystać go jako podkład: dostarczając go bez dodatkowych kosztów i bez straty czasu. Bardzo często na tym samym placu budowy konieczne jest posiadanie materiałów o różnej ziarnistości: dzięki maszynom MB Crusher materiał można łatwo kruszyć nawet na kilku milimetrowe frakcje. Z kolei w Brazylii pewna firma użyła łyżki kruszącej BF70.2 do kruszenia nawierzchni asfaltowej - RAP - i dzięki temu mogła ponownie wykorzystać materiał w tym samym miejscu.
To oczywiście nie koniec. Materiał przetwarzany przez maszyny MB Crusher staje się w ten sposób nowym źródłem dochodu, a dla samego placu budowy oznacza to brak przestojów, brak dodatkowych kosztów transportu i utylizacji. W Reykjavíku, przy odnawianiu pasów startowych największego lotniska w Islandii, zastosowano łyżkę kruszącą BF70.2 do przerobienia starego granulatu asfaltowego, wykorzystanego później jako podłoże.
Produkcja stali w Europie i na świecie
Koparko-ładowarki z serii TLB firmy Mecalac
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę