[ATB] Aktualności

Off-Highway Research - Wyższa sprzedaż w Europie

Data publikacji:

Według Off-Highway Research, w 2018 r. zachodnioeuropejski rynek sprzętu budowlanego wzrośnie o 3%, co oznacza kolejny rok wzrostu - dla porównania w 2017 r. sprzedaż maszyn wzrosła o 13%. Spowoduje to wzrost wolumenu rynku do ponad 165 tys. sztuk, czyli najwyższego poziomu od czasu światowego kryzysu gospodarczego sprzed dekady. Taki wynik należy postrzegać jako stabilizację rynku na historycznie wysokim poziomie.

Obecny wolumen rynku europejskiego na poziomie 160-165 tys. jednostek wskazuje, że popyt europejski jest silny, bez ryzyka szybkiego „przegrzania” koniunktury. Chociaż w 2017 r. popyt na maszyny budowlane wzrósł na całym świecie, to główne rynki - Francji, Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii, pozostały kluczowe dla rynku europejskiego, odpowiadając za 74% sprzedaży na naszym kontynencie.
Popyt na urządzenia budowlane utrzymał się na wysokim poziomie na większości rynków północno- i środkowoeuropejskich. W nadchodzących latach spodziewany jest stopniowy spadek sprzedaży, choć nie wydaje się, aby miał on gwałtowny charakter. Poważny wpływ na ograniczenie koniunktury i destabilizację koniunktury może mieć Brexit. Póki co jednak trudno w sposób ilościowy określić potencjalny wpływ wprowadzenia decyzji o wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, gdyż nie sposób dziś jeszcze określić jakie będą przyszłe ramy stosunków gospodarczych między tymi podmiotami. Tymczasem dalszy wzrost sprzedaży w Europie Południowej - w większości we Włoszech - powinien częściowo zrekompensować spadek popytu na maszyny budowlane w innych częściach kontynentu. W efekcie powinno to spowodować utrzymanie ogólnego, europejskiego zapotrzebowania na sprzęt budowlany na wysokim poziomie przez co najmniej 1-2 lata.

GA

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.