[ATB] Aktualności

Palfinger osiąga dobre wyniki za pierwsze trzy kwartały 2024 roku

Data publikacji:

W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. Palfinger wygenerował przychód na poziomie 1,745 mld euro, osiągając wynik operacyjny (EBIT) w wysokości 158,7 mln euro oraz marżę EBIT wynoszącą 9,1%. Mimo niewielkiego spadku przychodów, firma uzyskała solidne wyniki, przy zachowaniu dochodu netto na poziomie 90,8 mln euro.

    Palfinger osiąga dobre wyniki za pierwsze trzy kwartały 2024 roku

Stabilność w niestabilnych czasach

Podczas gdy kluczowe rynki europejskie, zwłaszcza Niemcy, wykazują stagnację, a w Stanach Zjednoczonych zbliżające się wybory prezydenckie ograniczają popyt, Palfinger notuje wzrosty w sektorze morskim oraz w regionach Azji i Pacyfiku (APAC) oraz Ameryki Łacińskiej (LATAM). Dynamiczny rozwój w regionie APAC napędzany jest szczególnie przez wysokie zapotrzebowanie w Indiach, chociaż rynek chiński pozostaje na stabilnym poziomie. W Ameryce Łacińskiej na wzrost kursują Brazylia i Argentyna, a sektor morski, szczególnie w zakresie zamówień na dźwigi offshore oraz usług serwisowych, przyczynia się do wzrostu przychodów i rentowności.

Dyrektor generalny firmy Palfinger, Andreas Klauser, podkreślił znaczenie szerokiego portfolio produktowego i zasięgu geograficznego, które umożliwiły firmie utrzymanie stabilności mimo zmiennych warunków gospodarczych. 

– Nasza dywersyfikacja pod względem geograficznym i produktowym okazała się decydującym czynnikiem odporności w pierwszych trzech kwartałach – zaznaczył Klauser. Firma intensyfikuje działania w szybko rozwijających się regionach, wzmacnia relacje z klientami oraz wprowadza programy oszczędnościowe.

Nowości produktowe

We wrześniu 2024 r. Palfinger zaprezentował nowości produktowe i innowacje cyfrowe podczas kluczowych targów europejskich: „SMM” w Hamburgu oraz „IAA Transportation 2024” w Hanowerze. Wśród premier znalazły się m.in. dźwig morski do dużych obciążeń, nowy wózek widłowy montowany na ciężarówkach (FLS), seria żurawi przeładunkowych, platformy dostępu oraz hakowce, a także zaawansowany system cyfrowy Palfinger Connected lus+.

W odpowiedzi na spadek zamówień w Europie, Palfinger ograniczył moce produkcyjne w regionie EMEA. Wzrost popytu w Brazylii i Argentynie pozwolił natomiast na zwiększenie produkcji w Ameryce Łacińskiej. Firma pracuje również nad nową strukturą dostawców w Meksyku, co pozwoli na optymalizację kosztów oraz przygotowanie do dalszego wzrostu w Ameryce Północnej.

Prognozy na przyszłość

Palfinger przewiduje dalszy pozytywny rozwój w regionach APAC, LATAM oraz w sektorze morskim. Z kolei w Europie nie widać oznak znaczącej poprawy sytuacji gospodarczej, co spowoduje dalsze dostosowanie mocy produkcyjnych w regionie EMEA w IV kwartale 2024 r. W Ameryce Północnej również utrzymuje się niższy popyt z powodu zbliżających się wyborów prezydenckich.

Na rok 2024 firma prognozuje stabilny wynik, mimo trudnych warunków rynkowych. Oczekuje się spadku przychodów o około 5% w porównaniu do 2023 roku (2,45 mld euro) oraz obniżenia EBIT o ponad 10% względem rekordowego wyniku z 2023 roku (210,2 mln euro). Zmniejszenie kapitału obrotowego umożliwi jednak wygenerowanie znaczącego dodatniego przepływu pieniężnego.

Zarząd Palfinger pozostaje zaangażowany w realizację ambitnych celów finansowych na rok 2027, zakładających osiągnięcie przychodów na poziomie 3 mld euro, marży EBIT wynoszącej 10% oraz zwrotu z kapitału zainwestowanego (ROCE) na poziomie 12%. Osiągnięcie tych celów staje się jednak coraz bardziej wymagające w obliczu trudnych warunków rynkowych.

 

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.