Jak może wyglądać udana współpraca pomiędzy dystrybutorem maszyn a renomowanym dostawcą części zamiennych? Doskonałym tego przykładem jest sklep partnerski firmy Granit w Brodnicy (woj. kujawsko-pomorskie), o funkcjonowaniu której mówi Paweł Grajewski, szef działu części w firmie Perkoz, do której należy ta placówka handlowa.
Na początek, w jaki sposób przecięły się drogi firm Perkoz i Granit? Jesteśmy przede wszystkim dilerem marki New Holland. I nieraz z naszego pola widzenia traciliśmy klientów, którzy niezainteresowani byli zakupem oryginalnych części zamiennych, w związku z czym odchodzili do innych firm. To był impuls do nawiązania bliższej współpracy z firmą Granit, dysponującą odpowiednim doświadczeniem i gotowymi rozwiązaniami. Tym bardziej, że wymianę handlową prowadzimy od dawna. Po wielu miesiącach przygotowań, w marcu 2018 r. - w atrakcyjnej lokalizacji przy drodze krajowej nr 15 - uruchomiliśmy sklep partnerski Granit. W okazałym sklepie o powierzchni 360 m², podzielonym na część ekspozycyjną, magazynową i usługową, nasi klienci znaleźć tam mogą części oryginalne, zamienniki, akcesoria ogrodnicze czy asortyment uniwersalny. Świadczymy tam także usługi serwisowe, takie jak np. zakuwanie węży, a naszą działalność w tej lokalizacji dopełnia ekspozycja maszyn używanych, przyjmowanych m.in. w rozliczeniu przy sprzedaży nowego sprzętu.
Sklep partnerski działa już półtora roku. Jakie efekty przynosi to przedsięwzięcie? Podstawowe wyzwanie, z jakim musieliśmy się zmierzyć, to przyciągnięcie klientów. A nie było to proste zadanie, zważywszy na dużą konkurencję - w Brodnicy i okolicach jest kilkanaście firm. . .
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę