Pierwsze pojazdy Renault Trucks na prąd odebrane
Firma Renault Trucks przekazała Grupie Noblet pierwszą elektryczną ciężarówkę przeznaczoną do dostaw materiałów budowlanych.
Po wprowadzeniu na rynek wszechstronnej gamy elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks wciąż podąża drogą wiodącą w kierunku zeroemisyjnego transportu. Producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budowy. Francuska Grupa Noblet, która jest silnie zaangażowana w transformację energetyczną, odebrała pierwsze D Wide Z.E. z zabudową samowyładowczą („wywrotką”) i żurawiem za kabiną.
Renault Trucks i Grupa Noblet robią duży krok w kierunku bezemisyjnej eksploatacji samochodów ciężarowych. Do firmy zostanie dostarczone 26-tonowe D Wide Z.E. 6x2 z kierowaną osią wleczoną, skrzynią samowyładowczą i żurawiem. Energia elektryczna jest magazynowana w czterech pakietach baterii po 66 kWh.
Ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i hałasu w miastach
Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin, Renault Trucks D Wide Z.E. doskonale nadaje się do dystrybucji materiałów budowlanych, szczególnie w podmiejskim środowisku jazdy. Na placach budowy silniki klasycznych pojazdów często pozostają włączone, ponieważ napędzają przystawki odbioru mocy osprzętu. Teraz samochody będą pracować, nie korzystając z silnika spalinowego, czyli nie emitując hałasu i CO2.
Dzięki temu zdecydowanie poprawi się komfort kierowcy, a także okolicznych mieszkańców. Kolejną zaletą działania takich pojazdów w terenie jest mniejszy stopień wzniecania kurzu. Kosztownym sposobem na unikanie tej niedogodności było zainstalowanie pionowego wydechu.
Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks Z.E. spełniają wymogi restrykcji ekologicznych wprowadzonych w wielu miastach, co jest dużym ułatwieniem w dostawach materiałów konstrukcyjnych na place budowy. „Zero emisji w użytkowaniu” to właśnie to, czego poszukuje i oczekuje firma Noblet zajmująca się najmem pojazdów z kierowcami.
Już na tym etapie są widoczne zalety. – Niektórzy klienci z miast w sąsiedztwie Paryża, operujący na okolicznych budowach, gotowi są ponieść wyższe koszty sprzętu, który ma zerowy ślad węglowy oraz - co równie ważne - jest cichy. Dodatkowo we Francji można skorzystać na niewielkiej utracie wartości, która reprezentuje nieco ponad 10% ceny zakupu – wyjaśnił Laurent Galle, prezes firmy Noblet.
Zasięg idealnie wystarcza do miejskich i podmiejskich zastosowań
Grupa Noblet wybrała D Wide Z.E. wyposażone w 4 pakiety baterii po 66 kWh, które mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 h z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 h z szybkiej stacji o mocy 150 kW. Pojazd, który będzie pracować w Aglomeracji Paryskiej, może być z łatwością doładowywany na placach budowy lub na jednej z wielu publicznych ładowarek przystosowanych do potrzeb samochodów użytkowych. Na przykład: godzinne doładowanie mocą 22 kW zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu. To sprawia, że technologia napędu elektrycznego jest dedykowana do zastosowań miejskich.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów: