[ATB] Aktualności Renault Trucks

Pierwsze pojazdy Renault Trucks na prąd odebrane

Data publikacji:

Firma Renault Trucks przekazała Grupie Noblet pierwszą elektryczną ciężarówkę przeznaczoną do dostaw materiałów budowlanych.

Po wprowadzeniu na rynek wszechstronnej gamy elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks wciąż podąża drogą wiodącą w kierunku zeroemisyjnego transportu. Producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budowy. Francuska Grupa Noblet, która jest silnie zaangażowana w transformację energetyczną, odebrała pierwsze D Wide Z.E. z zabudową samowyładowczą („wywrotką”) i żurawiem za kabiną.

Renault Trucks i Grupa Noblet robią duży krok w kierunku bezemisyjnej eksploatacji samochodów ciężarowych. Do firmy zostanie dostarczone 26-tonowe D Wide Z.E. 6x2 z kierowaną osią wleczoną, skrzynią samowyładowczą i żurawiem. Energia elektryczna jest magazynowana w czterech pakietach baterii po 66 kWh.

Ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i hałasu w miastach

Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin, Renault Trucks D Wide Z.E. doskonale nadaje się do dystrybucji materiałów budowlanych, szczególnie w podmiejskim środowisku jazdy. Na placach budowy silniki klasycznych pojazdów często pozostają włączone, ponieważ napędzają przystawki odbioru mocy osprzętu. Teraz samochody będą pracować, nie korzystając z silnika spalinowego, czyli nie emitując hałasu i CO2.

Dzięki temu zdecydowanie poprawi się komfort kierowcy, a także okolicznych mieszkańców. Kolejną zaletą działania takich pojazdów w terenie jest mniejszy stopień wzniecania kurzu. Kosztownym sposobem na unikanie tej niedogodności było zainstalowanie pionowego wydechu.

Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks Z.E. spełniają wymogi restrykcji ekologicznych wprowadzonych w wielu miastach, co jest dużym ułatwieniem w dostawach materiałów konstrukcyjnych na place budowy. „Zero emisji w użytkowaniu” to właśnie to, czego poszukuje i oczekuje firma Noblet zajmująca się najmem pojazdów z kierowcami.

Już na tym etapie są widoczne zalety. – Niektórzy klienci z miast w sąsiedztwie Paryża, operujący na okolicznych budowach, gotowi są ponieść wyższe koszty sprzętu, który ma zerowy ślad węglowy oraz - co równie ważne - jest cichy. Dodatkowo we Francji można skorzystać na niewielkiej utracie wartości, która reprezentuje nieco ponad 10% ceny zakupu – wyjaśnił Laurent Galle, prezes firmy Noblet.

Zasięg idealnie wystarcza do miejskich i podmiejskich zastosowań

Grupa Noblet wybrała D Wide Z.E. wyposażone w 4 pakiety baterii po 66 kWh, które mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 h z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 h z szybkiej stacji o mocy 150 kW. Pojazd, który będzie pracować w Aglomeracji Paryskiej, może być z łatwością doładowywany na placach budowy lub na jednej z wielu publicznych ładowarek przystosowanych do potrzeb samochodów użytkowych. Na przykład: godzinne doładowanie mocą 22 kW zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu. To sprawia, że technologia napędu elektrycznego jest dedykowana do zastosowań miejskich.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.