[ATB] Budownictwo

PKP PLK chce monitorować inwestycje kolejowe za pomocą dronów

Data publikacji:

Zarządca narodowej infrastruktury kolejowej – PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosił zamiar przeprowadzenia dialogu technicznego na monitorowanie wybranych inwestycji kolejowych za pośrednictwem bezzałogowych statków powietrznych.

Jak informuje kolejowa spółka, celem dialogu jest pozyskanie informacji potrzebnych do ogłoszenia przetargu na monitorowanie inwestycji za pomocą dronów. PKP PLK chce poznać możliwości wykonawców, określić czynniki wpływające na jakość i cenę ofert oraz zdefiniować najlepsze praktyki i istotne postanowienia umowy. 
Dialog ma też odpowiedzieć na pytania o możliwy do realizacji harmonogram, czy konieczność podziału na warianty. PLK chce się dowiedzieć, ile nalotów potrzeba do realizacji zakładanego monitoringu i jak trzeba przygotować nalot. Chce poznać też ograniczenia nalotów związane z prawem, warunkami meteorologicznymi i możliwościami sprzętu.
Z założeń postępowania można wnioskować, że zarządca infrastruktury chce prowadzić nadzór za pomocą aparatów nad pracami ziemnymi, robotami budowlanymi dotyczącymi sieci kolejowej i obiektów inżynieryjnych na podstawie materiałów wideo i danych fotogrametrycznych. 
PLK zastanawia się też, czy w sprawowaniu nadzoru z powietrza mogą pomóc technologie analizy terenowej 3D i czy jest możliwa inwentaryzacja materiałów, wykrycie naruszenia granic działek, czy określenie zaangażowania zasobów wykonawcy za pomocą nalotu.

Do dialogu zostaną zaproszeni uczestnicy prowadzący już działalność tego typu w Polsce i wykonał co najmniej dwie umowy nadzoru inwestycji z wykorzystaniem dronów w ciągu ostatnich dwóch lat. Dialog techniczny ma rozpocząć się już 15 lutego. PLK wysłucha maksymalnie pięciu firm.

Źródło: rynek-lotniczy.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.