[ATB] Budownictwo

Plany na przyszły rok

Data publikacji:

Szef GDDKiA, Tomasz Żuchowski, przedstawił dane dotyczące inwestycji prowadzonych w bieżącym roku, a także plany na rok 2021. Od stycznia br. Dyrekcja ogłosiła przetargi na 30 odcinków nowych dróg o łącznej długości 389,2 km i wartości ok. 12 mld zł. 24 zadania dotyczą rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (347,9 km o szacunkowej wartości 11 mld zł), a 6 zadań rządowego Programu budowy 100 obwodnic (41,3 km o wartości 1 mld zł).

W tym samym czasie podpisano 27 umów na zadania o łącznej długości 368,6 km i wartości blisko 16 mld zł.Obecnie w toku są postępowania przetargowe dla 32 odcinków, z czego dwa były ogłoszone w 2019 r., a pozostałe w roku bieżącym. Do końca roku GDDKiA planuje ogłosić jeszcze przetargi na zadania o łącznej długości 189,9 km, w tym 10 zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych (121,9 km o szacunkowej wartości 6,7 mld zł) oraz 7 zadań z Programu budowy 100 obwodnic (68 km o wartości 1,7 mld zł).

W 2021 roku GDDKiA planuje ogłosić przetargi, które obejmą łącznie 660 km dróg krajowych, w tym 28 odcinków dróg ekspresowych i obwodnic o długości ponad 330 km i szacunkowej wartości ok. 17,6 mld zł oraz zadania na istniejącej sieci dróg o łącznej długości ponad 330 km i wartości ok. 2,5 mld złotych.

– Chcemy tak dopasować Program budowy 100 obwodnic oraz kryteria stosowane w przetargach, aby mogły brać w nim udział także mniejsze i średnie firmy. Ten Program powinien wpłynąć na rozwój właśnie takich przedsiębiorstw – stwierdził na spotkaniu Tomasz Żuchowski.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.