[ATB] Aktualności

PMR - Branżowa debata roku

Data publikacji:

Przedstawiciele zarządów największych firm działających w branży budowlanej wzięli udział w kolejnej, drugiej edycji Forum PMR Budownictwo w Polsce 2018. W spotkaniu, które odbyło się 12 października w hotelu Airport Okęcie w Warszawie, 140 uczestników wymieniało się doświadczeniami, dzieliło opiniami dotyczącymi bieżących trendów w budownictwie, a także prezentowało swoje plany na najbliższe lata. Interesujące debaty toczyły się zarówno podczas paneli dyskusyjnych, jak i w kuluarach. Wypowiedzi uczestników konferencji oraz wyniki sondaży, jakie przeprowadzono wśród nich, pokazały, że w ciągu ostatniego roku sporo się w branży budowlanej zmieniło.

Z badań PMR, jak i z opinii uczestników forum wynika, że koniunktura w branży budowlanej jest obecnie zdecydowanie lepsza niż w 2016 r. Co ważne, po kilku latach nierównowagi, dynamika rynku budowlanego wreszcie opiera się na wszystkich trzech filarach, czyli budownictwie mieszkaniowym, niemieszkaniowym oraz inżynieryjnym. Bardzo dobrze prezentują się prognozy na rok 2018, co potwierdzają opinie uczestników Forum PMR. Ponad 3/4 uczestników oczekuje, że przychody ich firm z działalności na rynku budownictwa i nieruchomości w 2018 r. wzrosną w stosunku do br. - spadki prognozuje jedynie 5%.

Bariery rozwoju

Poprawa sytuacji w branży budowlanej nie oznacza jednak, iż jest ona pozbawiona problemów. Z jednej strony widać bowiem przyspieszenie w ogłaszaniu przetargów kolejowych, kontynuację dobrej passy w segmencie mieszkaniowym oraz dobrą kondycję sektora komercyjnego, z drugiej zaś uczestnicy forum zastanawiali. . .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atb 12/2017
Zamów bezpłatny egzemplarz / prenumeratę

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.