[ATB] Budownictwo

Pod koniec lipca pojedziemy S8 Wyszków – granica województwa

Data publikacji:

Jak podaje podlaski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – Pod koniec lipca pierwsze auta powinny pojechać dwoma jezdniami pomiędzy obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej, a granicą województwa podlaskiego. Pozostałe odcinki S8 Warszawa – Białystok mają zostać udostępnione do końca III kwartału br.

Zaawansowanie prac na docinku Ostrów Mazowiecka – granica województw mazowieckiego i podlaskiego wynosi obecnie ok. 80%. Jak informuje GDDKiA – gotowa jest asfaltowa nawierzchnia drogi głównej, trwają jeszcze prace przy obiektach inżynierskich, ekranach akustycznych oraz drogach serwisowych.
Odcinek ten liczy 9,397 km. Zadanie dotyczące budowy tego fragmentu zostało powierzone firmie Polaqua, a koszt inwestycji to 266,316 mln zł. Tą trasą mamy pojechać jeszcze przed końcem lipca br.
W kolejnych miesiącach mają być przekazywane do użytku kierowców dwa pozostałe odcinki S8 Warszawa – Białystok. Jak czytamy w komunikacie GDDKiA – w przypadku części od Wyszkowa do węzła Poręba puszczenie ruchu przewidywane jest w drugiej połowie września, natomiast fragment od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej zostanie udostępniony kierowcom prawdopodobnie w II połowie sierpnia br.
Budowa S8 od węzła Poręba (z węzłem) do Wyszkowa została powierzona firmie Skanska. Jego długość to 12,987 km, a koszt jego budowy wyniesie 358,222 mln zł. Wykonawcą części S8 od końca obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do węzła Poręba (bez węzła) jest konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure i Unibep. Trasa ta liczy 16,112 km, a całkowity koszt jej budowy to 432,796 mln zł. 

– Na obu odcinkach trwają jeszcze prace przy nawierzchniach jezdni w ciągu głównym - na odcinku od węzła Poręba do Ostrowi właśnie roboty finiszują, natomiast na odcinku od Wyszkowa do węzła Poręba zostało do ułożenia około 55 tys. metrów kwadratowych betonu cementowego z 265 tys. z jakich mają być zbudowane obie jezdnie. Poza tym trwają także roboty na obiektach inżynierskich oraz przy drogach serwisowych i ekranach akustycznych. Zaawansowanie prac waha się od 68 po prawie 80% – informuje białostocki oddział Generalnej Dyrekcji.
Po otwarciu do ruchu tych dwóch odcinków droga między Warszawą a Białymstokiem będzie w pełni ekspresowa. Łączna długość kontraktów, które mają zakończyć się w tym roku to 38,5 km, a ich całkowita wartość to niemal 1 mld zł.

rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.