[ATB] Budownictwo

Pomorskie nie chce przekopu Mierzei. Ministerstwo się dziwi

Data publikacji:

W tym tygodniu Zarząd Województwa Pomorskiego opublikował uwagi do inwestycji dotyczącej budowy kanału żeglugowego między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym. Władze tego regionu są przeciwne przedsięwzięciu. – Bardzo nas dziwi kolejna negatywna opinia zarządu Województwa Pomorskiego nt. budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną – komentuje sprawę Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ).

Resort się dziwi

Zdaniem MGMiŻŚ, negatywne podejście Zarządu Województwa Pomorskiego do budowy przekopu Mierzei Wiślanej jest „trudne do zrozumienia”. – To szczególnie zaskakujące, ze względu na fakt, że zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego poparł tzw. Przekop Mierzei Wiślanej. Trudno zrozumieć, dlaczego samorządowcom z Pomorza tak bardzo zależy na utrudnianiu realizacji tej inwestycji – informuje ministerstwo.
Jako szczególnie zadziwiający argument resort podaje ten, dotyczący przeszacowaniu możliwości Elbląga. Jednak przy obecnych statystykach tego portu, obawy mieszkańców województwa pomorskiego wydają się zasadne.
Jak podał Zarząd Województwa Pomorskiego – „Założenia (przedstawione w dokumentacji – dop. red) stawiają potencjał portu w Elblągu na równi z portem w Gdyni, który przede wszystkim ma możliwość przyjmowania znacząco większych statków niż kiedykolwiek Elbląg będzie mógł”.

Zalety inwestycji według MGMiŻŚ

– Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną ma kolosalne znaczenie dla Polski Wschodniej i przede wszystkim dla Warmii i Mazur. Elbląg odciąży porty trójmiejskie, a w oparciu o swobodny dostęp do Elbląga jako portu morskiego będzie można zbudować cały ciąg komunikacyjny. Kanał przez Mierzeję Wiślaną stanie się też jednym z elementów połączenia północ – południe. To spowoduje rozwój nie tylko samego miasta, ale także całego regionu – informuje MGMiŻŚ.
Zdaniem resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej – swobodny dostęp do Zalewu Wiślanego ma także znaczenie związane z bezpieczeństwem wschodniej granicy Unii Europejskiej oraz wschodniej flanki NATO.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.