Firma CIFA wyznacza trendy w branży maszyn budowlanych, a różne konfiguracje jej wysięgników pomp ciężarowych zapewniają największą wszechstronność operacyjną i umożliwiają dotarcie do niemal każdej części placu budowy. W 2010 r. Cifa zastosowała materiały kompozytowe, tworząc serię wysięgników do dystrybucji betonu. Teraz wprowadza włókno węglowe do konstrukcji wysięgników serii Carbotech o długości od 39 do 80 m.
Materiały kompozytowe oferują wyższą odporność na naprężenia i zmęczenie przy niższej masie w porównaniu ze stalą. Charakterystyka włókna węglowego pozwala uzyskać więc dłuższe i lżejsze wysięgniki, o większej odporności, sztywności i wyższej wytrzymałości zmęczeniowej. Uzyskane przez Cifa wyniki, same mówią za siebie. Wysięgniki Carbotech są o 20% bardziej wytrzymałe, o 25 % lżejsze i o 20% dłuższe, łączą w sobie zarówno doskonałe parametry materiałowe, jak i niezawodność działania.
Seria Carbotech zawiera wysięgniki składające się z 5 sekcji w układzie RZ lub 6 sekcji w układzie RRZ. Zapewnia maksimum elastyczności i prędkość roboczą, która gwarantuje pełne wysunięcie wysięgnika oraz szybkie i doskonałe pozycjonowanie. Do tego dostępne są też różne rodzaje jednostek pompujących: dwa typy z pętlą otwartą i trzy z pętlą zamkniętą. Każda jednostka pompująca zapewnia ciągły i regularny przepływ i jest całkowicie demontowana. Zastosowana technologia pozwala na wydaje pompowanie różnych rodzajów betonu, z kruszywami o dowolnej wielkości, zmniejszając liczbę cykli na minutę przy zachowaniu tego samego natężenia przepływu. Maksymalny przepływ teoretyczny wynosi od 160 do 180 m3/h, przy ciśnieniu do 80-83 barów.Zawór S, pierścień i płyta, jak i rury wykonane są z materiałów odpornych na ścieranie i zużycie spowodowane przepływaniem betonu.
Stabilizacja przednia jest dostępna w czterech koncepcjach konstrukcyjnych. Są to pojedyncze wysięgniki poziome oraz pojedyncze, podwójne i potrójne wysięgniki teleskopowe typu X. Stabilizacja tylna jest oferowana natomiast w wersjach: stałej, z pojedynczym wysuwem i wychylnej. System zastosowanej stabilizacji uzależniony jest od wielkości wysięgnika.
Po obu stronach pompy ciężarówki umieszczone są hydrauliczne elementy sterujące. W pobliżu znajduje się również wyłącznik awaryjny maszyny. Układ elektryczny można odłączyć w celu łatwiejszej konserwacji.
W tylnej części ciężarówki montowany jest panel sterujący, który poprzez magistralę CAN dokonuje pełnej diagnostyki wszystkich elementów pompy. Wyświetlacz pokazuje newralgiczne komponenty, które są używane podczas pracy tj. cylindry, pompy hydrauliczne, zawory, światła i główne akcesoria. W przypadku wykrycia ewentualnej usterki, wyświetlany jest stosowny komunikat. System może być aktualizowany o nowe usługi opracowane i dostarczone przez CIFA.
Najbardziej zaawansowany system zarządzania maszyną to Smartronic z przejrzystym i przyjaznym dla użytkownika interfejsem. W wersji Gold zawiera system ASC, który kontroluje stabilność pompy zamontowanej na ciężarówce w czasie rzeczywistym. System w inteligentny sposób maksymalizuje obszar roboczy wysięgnika zgodnie z wybraną konfiguracją podpór. Podczas zbliżania się do stanu granicznego stabilności, wysięgnik jest najpierw zwalniany, a następnie nawet zatrzymywany, zapobiegając sytuacji krytycznej. Częścią funkcji Smartronic Gold jest funkcja Max Boom Exension wraz z automatycznym obrotem i zaawansowaną kontrolą stabilności. Jest także funkcja automatycznego wysięgnika czyli otwierania i zamykania belki za pomocą dedykowanego polecenia na pilocie radiowym. Funkcja Anti-Bouncing znacznie redukuje drgania belki nawet o 25%.
CIFA publikuje pierwszy raport zrównoważonego rozwoju w branży maszyn do betonu
2019 - Energya MK28E
Pół wieku z Magnum
Nowa usługa serwisowa Milwaukee
Liebherr prezentuje koparkę kolejową
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:
Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę