[ATB] Aktualności

Popyt na stałym poziomie

Data publikacji:

Grupa Liebherr spodziewa się spadku sprzedaży o 10-15% w 2020 r., częściowo ze względu na skutki pandemii Covid-19. Mimo to ten globalny producent sprzętu pozostaje optymistą w związku ze sprzedażą w ostatnich tygodniach br., ponieważ odczuwa stały popyt w sektorze budownictwa i górnictwa.

Po trzech kolejnych latach znacznego wzrostu i rekordowych obrotach w wysokości 11,75 mld EUR (13,9 mld USD) w 2019 r., Grupa Liebherr przygotowuje się do spowolnienia tempa wzrostu. Wynika to nie tylko z pandemii, ale także z zahamowania długotrwałego wzrostu gospodarczego, który i tak prawdopodobnie doprowadziłby do niewielkiego spadku obrotów.

W pierwszej połowie 2020 r. Liebherr osiągnął obroty w wysokości ponad 4,9 mld EUR (5,8 mld USD), czyli o 13,5% poniżej poziomu przychodów z roku poprzedniego - tak wynika z raportu spółki. Ogólnie rzecz biorąc obszary maszyn budowlanych i górnictwa odnotowały mniejsze spadki niż pozostałe obszary produktów. Warto przy tym zwrócić uwagę na relatywnie niewielki spadek przychodów ze sprzedaży żurawi i technologii betonu. Popyt w III kwartale 2020 r. poprawił się w porównaniu z drugim kwartałem, mimo że nie osiągnął poziomu z roku poprzedniego.

Spółka informuje, że wiosną i latem nie odnotowano znaczącej liczby anulowanych zamówień na maszyny budowlane i sprzęt górniczy, a sytuacja w zakresie zamówień na maszyny budowlane jest obecnie stabilna w większości segmentów produktowych.

We wszystkich regionach nastąpił znaczny spadek przychodów - głównie w Ameryce Południowej i Północnej oraz w Europie. Firma Liebherr zdołała jednak utrzymać poziom sprzedaży w Afryce oraz na Bliskim i Środkowym Wschodzie, a nawet osiągnąć wzrost w Azji i Oceanii.

Żuraw samojezdny LTM 1650-8.1 dla Mammoet

Firma Liebherr dostarczyła swój pierwszy 8-osiowy żuraw samojezdny LTM 1650-8.1 firmie Mammoet, specjalizującej się w inżynieryjnym podnoszeniu ciężarów i transporcie ładunków ponadgabarytowych i ciężkich. Nowy żuraw samojezdny z dostosowaną czarno-czerwoną kolorystyką zjechał z linii produkcyjnej Liebherr w Ehingen w Niemczech, ale został dostarczony do holenderskiej firmy Mammoet poprzez wirtualne przekazanie ze względu na pandemię koronawirusa.

– Cieszymy się, że możemy odebrać pierwszy w historii LTM 1650-8.1 od Liebherr. Wydajność, mobilność i ekonomiczność tego nowego modelu żurawia wzbogaci naszą flotę, dając Mammoet elastyczność w stopniowej wymianie naszych 500-i 700-tonowych maszyn na nowy 8-osiowy żuraw Liebherr. Przekazanie żurawia jest również oznaką silnych, długoterminowych relacji między naszymi dwoma firmami, które są liderami w swoich branżach – powiedział Jan Kleijn, COO w Mammoet.

Następca modelu Liebherr LTM 1500-8.1, żuraw samojezdny LTM 1650-8.1 został po raz pierwszy zaprezentowany na wystawie sprzętu budowlanego Bauma w Niemczech w 2019 r. Nowy 8-osiowy żuraw Liebherr działa z maksymalnym obciążeniem 155 t. Maszyna dostępna jest w dwóch wymiennych wariantach wysięgnika 54 i 80 m. Ponadto żuraw wyposażono w system VarioBase oraz VarioBallast, pozwalający na dostosowanie promienia przeciwwagi od 6,4 do 8,4 m, dla uzyskanie lepszych parametrów lub dla zmniejszenia obrysu przeciwwagi w ciasnych miejscach.

– Zaprojektowaliśmy godnego następcę LTM 1500-8.1. Doceniamy również informacje zwrotne z operacji dźwigowych i porady, które otrzymaliśmy od Mammoet, abyśmy mogli wydobyć maksimum z 8 osi. Ścisła współpraca z naszymi klientami w procesie rozwoju naszych produktów jest dla nas niezwykle ważna – wyjaśnił Christoph Kleiner, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w firmie Liebherr.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.