[ATB] Budownictwo

Postępują prace przy budowie Zakopianki za Lubniem. Będą utrudnienia

Data publikacji:

Przez dziesięć dni droga krajowa nr 7 w Lubniu będzie całkowicie zamknięta. Jest to konieczne do kontynuacji prac przy budowie S7 na odcinku Lubień – Naprawa. To pierwszy z będących w realizacji trzech odcinków przyszłej drogi ekspresowej między Lubniem a Rabką.

Jak poinformowała GDDKiA, w związku z zamknięciem trasy ruch zostanie skierowany na objazd przez Mszanę Dolną i Skomielną Białą.

Co będzie robione

– W obrębie budowanego wiaduktu, który połączy istniejącą S7 z nowo budowanym odcinkiem trzeba obniżyć o 80 cm jezdnię DK-7 – tłumaczy Iwona Mikrut, rzeczniczka prasowa GDDKiA w Krakowie.
– Na odcinku ok. 130 m trzeba usunąć całą nawierzchnię i podbudowę drogi, obniżyć ją w stosunku do obecnej o 80 cm i położyć nawierzchnię. Pozwoli to na uzyskanie takiej wysokości pomiędzy powierzchnią terenu i rusztowaniem tzw. bramą, która umożliwi przejazd DK -7 wszystkim pojazdom, w czasie budowy wiaduktu nad jezdnią. Odległość pomiędzy jezdnią a rusztowaniem budowanego wiaduktu będzie wynosiła 4,5 m – wyjaśnia przedstawicielka inwestora. Zmiana dla kierowców ma być wprowadzona po odbiorze tymczasowej organizacji ruchu, pomiędzy godz. 8.30 a 9.00, w poniedziałek 16 kwietnia 2018 r. Wówczas zamknięta zostanie dla ruchu możliwość przejazdu Zakopianką w Lubniu. Prace będą trwały całą dobę i zaplanowane są do 25 kwietnia 2018 r.

Jak przebiegają prace na budowie Zakopianki

Obecnie na budowanym odcinku drogi ekspresowej nr 7 Lubień – Naprawa trwają prace przy wykopach, profilowaniu skarp i budowie obiektów inżynierskich.
Jak poinformowała GDDKiA, na wiadukcie w Lubniu (odcinek I), który połączy istniejącą S7 z budowanym odcinkiem S7 prowadzone są roboty przy betonowaniu kielicha słupa i izolacji pionowej dwóch przyczółków. Na estakadzie o długości 573 m, nad drogami dojazdowymi i potokami w Lubniu betonowana jest m.in. głowica filara. Trwają też prace przy zbrojeniu ściany oporowej.
Na trzecim z kolei obiekcie inżynierskim w Lubniu, czyli wiadukcie nad drogami dojazdowymi robione jest szalowanie i betonowanie filara, a z kolei na następnym wiadukcie w Krzeczowie kontynuowano przygotowanie podłoża pod ustrój nośny w trzecim przęśle.
Nabudowanej estakadzie w Naprawie, o długości prawie 400 metrów w ostatnich dniach montowano zbrojenie ustroju nośnego w segmencie 4 na jezdni lewej. Trwały prace związane z wysuwem ustroju nośnego segmentu 3 jezdni lewej i segmentu 4 jezdni prawej.
W ramach robót drogowych prowadzone są prace przy wykopie, wzmacnianiu gwoździami skarp, rozkładaniu mat i wykonywaniu tzw. materaca czyli jednego z elementów konstrukcji drogi.
Na budowie dziennie pracowało średnio 233 pracowników fizycznych wykorzystując przy tym średnio 92 jednostki różnego typu sprzętu. Wykopy zrealizowano w 52,6 %, podpory obiektów inżynierskich i konstrukcje oporowe w 52,4% – podaje GDDKiA.
Odcinek między Lubniem a Naprawą realizuje polsko-ukraińskie konsorcjum: IDS-BUD oraz Altis –Holding. Kontrakt jest wart 521,5 mln zł. Odcinek ma 7,6 km długości.

Co na pozostałych odcinkach

Prace trwają także na dwóch pozostałych odcinkach. Jak poinformowała Iwona Mikrut, w ramach odcinka Naprawa – Skomielna Biała wydrążono już, wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej, 1 km 144 m tunelu pod górą Mały Luboń. Wykonano 32 km 580 m mikropali kotwiących, tworzących mur oporowy przy portalu południowym tunelu.
Ten odcinek wykonuje Astaldi, a prace będą kosztowały aż 968,8 mln zł.
Natomiast na odcinku Skomielna Biała – Rabka wykonano wykopy w 88,43%, podpory mostów, wiaduktów i estakad oraz konstrukcje oporowe w 97,5%. Jest już także 35,5% ustrojów nośnych. Prowadzone są prace przy budowie nasypów, wykonywane są gwoździe gruntowe i dreny wgłębne na skarpach. Ich zadaniem jest wzmocnienie i odwodnienie skarp. Odpowiedzialnym za tę budowę jest Salini Impregilo. Firma dostanie za wykonane prace ponad 615 mln zł. 

 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj aktualności techniki budowlanej - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atb

zobacz więcej

CASE ROAD SHOW 2023 Niemcy


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Targi eRobocze Show 2023 Lubień Kujawski


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.